خیابان های شاهرود در ترافیک قفل شده است!

وضعیت ترافیکی خیابان های شاهرود بدلیل نبود پارکینگ،قدیمی بودن معابر و عرض خیابان ها،عدم وجود پل های ضروری روگذر و زیرگذر و دهها مشکل اساسی قابل شمارش،منجر به نارضایتی شدید شهروندان از مسئولان استانی و شهرستان شده است.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود این روزها که تا بازگشایی مدارس چند صباحی دیگر زمان باقی است،خیابان های سطح شهر با خودروهای سبک و سنگین قفل شده و عملا نه تنها امکان پارک کردن در هیچیک از مسیرهای خیابان های اصلی وجود ندارد بلکه تردد با سختی و حرکت مورچه ای امکانپذیر است.

این درحالیست که با بررسی نقشه های هوایی میتوان به چند ده برابر شدن خودروها و اماکن شهری و بکر ماندن طول و عرض خیابانها در چند سال گذشته پی برد.در همین حال تصمیمات غلط شورای ترافیک در سالهای دور و یکطرفه کردن بسیاری از مسیرهای اصلی و مسدود نمودن برخی دیگر از معابر شهری بر مشکلات ترافیکی این شهر سایه ای سیاه افکنده و هر روز شرایط تردد را برای شهروندان سخت تر و در پاره ای از موارد غیر ممکن ساخته است.

این شرایط در شاهرود به صورت یک معضل بزرگ خودنمایی می کند اما متاسفانه مسئولان شهری بدلیل موجود نبودن اعتبارات عمرانی و مسئولان استانی نیز بدلیل بی اعتنایی به این مهم موجبات نارضایتی شهروندان را رقم زده اند

حال در شهری همانند سمنان صرفا بدلیل اینکه مرکز استان است و اعتبارات از آن محل به دیگر شهرستانهای استان تقسیم میشود،شاهد احداث پل های متعدد روگذر و زیرگذری میباشیم که نه تنها لزومی ندارد بلکه با عنایت به جمعیت بمراتب کمتر این شهر در قیاس با بزرگترین شهرستان استان،شاهد اصراف در بیت المال هم هستیم و این عین تناقض در فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

سوالی که از مسئولان عالی استان خصوصا مسئولین برنامه و بودجه بوجود می آید این است که آیا گزارشات این معضل بزرگ برای مردم شاهرود بدستتان میرسد یا خیر؟

آیا این صحیح است که در شهری همانند سمنان ،بدون نیاز به روگذر و زیرگذر،پل های عظیم الجثه ای همانند ستارخان در پایتخت احداث و شهری همانند شاهرود که دیگر امکان عبور و مرور خصوصا در ایام بازگشایی مدارس به امری دشوار و سخت مبدل خواهد شد،در مهجوریت و مظلومیت جان بسپارد؟

آیا اگر خودتان در این شهر و دیار زندگی میکردید بازهم دستور تزریق بودجه به پروژه های غیر قابل نیاز در مرکز استانتان را صادر مینمودید؟

مردم شاهرود معتقدند اگر مسئولان استانی و کشوری تنها چند صباحی با خانواده های خود در این شهر حتی به میهمانی سپری نمایند،به قید فوریت دستور آغاز عملیات عمرانی پروژه هایی همچون تعریض خیابان ها و پل های روزگذر و زیرگذر را صادر میکردند.

101

کد خبر: 687087

وب گردی

وب گردی