جلوگیری از خروج اشیاء تاریخی از مرز با هوشیاری پلیس آگاهی خرمشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت:با هوشیاری نیروهای اطلاعات پلیس آگاهی شهرستان، از خروج اشیاء تاریخی ارزشمند از مرز جلوگیری شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،سجاد پاک گهر گفت: پیرو تماس اداره اطلاعات با اداره میراث فرهنگی شهرستان خرمشهر مبنی بر کشف اشیاء تاریخی ازقاچاقچیان اشیاء عتیقه با حضور در پلیس آگاهی این شهرستان، مشخص شد که دو شیء مفرغی شامل یک ریتون « جام » با سرشیر و یک مجسمه بز بالدار از قاچاقچیان به دست آمده است.
او گفت:طی هماهنگی با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان و حضور وی در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر و انجام تشریفات، اشیاء کشف شده تحویل اداره میراث فرهنگی شد تا پس از ارسال به مرکز استان و بررسی کارشناسی اظهار نظر نهایی در مورد این اشیاء صورت پذیرد.
پاک گهر افزود:همچنین به منظور استفاده از ظرفیت های پلیس های تخصصی آگاهی، اطلاعات و پلیس پیشگیری و تعامل با نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، نشست مشترکی در پلیس آگاهی شهرستان خرمشهر برگزار شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت:در این نشست، سرهنگ موسوی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان در حضور رئیسان پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی شهرستان اظهار کردکه استان خوزستان به دلیل قدمت تاریخی ارزشمند و وجود تپه ها و محوطه های تاریخی فراوان، محل فعالیت بسیاری از سودجویان و قاچاقچیان آثار اصل و بدل بوده و همچنین شهرستان های مرزی محل مناسبی برای خروج عتیقه ها یا معامله قاچاقچیان و خروج آثار تاریخی از کشور هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر افزود:بر این اساس هوشیاری و اقدام به موقع پلیس های تخصصی، می تواند از خروج آثار ارزشمند تاریخی که بخشی از هویت کشور ایران اسلامی محسوب می شوند، جلوگیری به عمل آورد.

704

کد خبر: 687089

وب گردی

وب گردی