۱۵ آبان آخرین مهلت ارسال طرح های تحقیقاتی به موسسه «نیماد»

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی «نیماد» ۱۵ آبان ماه ۹۵ را به عنوان آخرین مهلت دریافت طرح های تحقیقاتی اولیه علوم پزشکی اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محققان می توانند طرح های تحقیقاتی اولیه یا پیش-پروپوزال (pre-proposals) را تا فرصت اعلام شده به مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی «نیماد» ارسال کنند.

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی «نیماد» با محور رهبری تحقیقات علمی کشور و همگرایی مراکز و پژوهشکده‌های برتر در علوم پزشکی برای سیاستگذاری، اولویت‌شناسی، پشتیبانی مالی و معنوی از محققین تأسیس شده است.

محققان می توانند در حوزه های «آسیب‌شناسی، ژنتیک و سلول‌های بنیادی»، «بیماری‌های واگیر و اختلالات ایمنی»، «فناوری و نوآوری‌های علوم پزشکی» و «علوم اعصاب و بهداشت روان» به عنوان موضوعات مطالعاتی، طرح های خود را ارائه کنند.

برای هر حوزه مطالعاتی، موضوعات متنوعی ارائه شده که محققان می توانند با مراجعه به بخش گرانت های تحقیقاتی از موضوعات مطلع شوند.

حوزه مطالعات مطالعات علوم پایه (Basic Science)، تولید فناوری (Technology development)، مطالعات بالینی (Clinical)، مطالعات جمعیت محور (Population-based) است.

این مطالعات در حوزه هایی باید باشند که به رصد بیماری‌ها و عوامل خطر مرتبط و میزان بهره‌مندی مردم از خدمات مرتبط با آن بیماری‌ها و عوامل خطر بپردازد.

مطالعاتی که نسبت به ارزیابی یا ارزشیابی سیاست‌های کلان، برنامه‌ها و مداخلات عمده نظام سلامت که به گونه‌ای مستقیم، وضعیت بیماری‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

هر نوع مطالعه‌ علوم پایه که به طور مستقیم منجر به تولید محصولی نوآورانه -شامل روش‌های درمانی و تشخیصی نوآورانه- می‌شود و مطالعاتی که در سطح جمعیت به منظور پیشگیری اولیه یا ثانویه از بیماری‌های دارای بار بالا یا عوامل خطر مرتبط صورت می‌گیرند، نیز جزء این مطالعات محسوب می شود.

هر نوع مطالعه‌ای که به عنوان Cutting Edge of Science در نظر گرفته می‌شود و هر نوع مطالعه‌ای که بتواند با استفاده از امکانات طبیعی و اکولوژیک کشور ایران، مزیت نسبی بیشتری برای کشور فراهم کند نیز از این نوع است.

مطالعاتی که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به عنوان پروژه ای ملی برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت در حیطه پژوهش‌های پزشکی ارایه می‌شود نیز در زمره این تحقیقات محسوب می شود.

101/103

منبع: مهر

کد خبر: 687144

وب گردی

وب گردی