رکورد جدید کمپانی دیزنی در فروش بین المللی

کمپانی فیلمسازی «دیزنی» توانست رکورد جدیدی در عرصه فروش بین‌المللی محصولاتش به ثبت برساند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، کمپانی «دیزنی» به لطف فروش فوق‌العاده «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «زوتوپیا»، «در جستجوری دُری» و«کتاب جنگل»، مجموع فروش گیشه بین‌الملل خود را در سال 2016 به 3.566 میلیارد دلار رساند تا از رکورد فروش خارجی سال گذشته میلادی پیشی بگیرد.

دیزنی در حالی در فاصله کمتر از سه ماه به پایان سال جاری میلادی رکورد جدیدی در فروش سالانه گیشه بین‌الملل ثبت کرده که در ادامه سال سه فیلم مهم را نیز در برنامه اکران دارد. فیلم «دکتر استرنجلاو» محصول استودیو «مارول» از تاریخ 25 اکتبر اکران بین‌المللی خود را آغاز می‌کند، انیمیشن جدید «مائونا» از تاریخ 23 نوامبر در کشورهای مخنتلف به روی پرده می‌رود و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» محصول لوکاس فیلم از زیر مجموعه‌های دیزنی نیز از 16 دسامبر میهمان سینماهای جهان خواهد بود.

این کمپانی فیلمسازی در تاریخ ششم جولای با فروش سه میلیارد دلاری رکورد جدیدی در گیشه بین‌الملل ثبت کرد و پس از آن به فاصله چند روز رکورد فروش سالانه دو میلیارد دلاری در سینماهای آمریکا و فروش پنج میلیارد دلاری در گیشه جهانی (بین‌الملل+آمریکا) را به ثبت رساند.

امسال تاکنون سه محصول دیزنی شامل «کاپیتان آمریکا»، «زوتوپیا» و «در جستجوی دُری» به فروش بالغ بر یک میلیارد دلار دست یافته‌اند و فیلم اکشن «کتاب جنگل» نیز 966 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.

فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» که از ماه دسامبر سال گذشته اکران خود را آغاز کرد نیز بیش از 452 میلیون دلار از فروش جهانی 1.13 میلیارد دلاری‌اش را از محل گیشه خارجی کسب کرد.
منبع: ایسنا
503502

کد خبر: 687175

وب گردی

وب گردی