سبحانی فر: تقویت روابط ایران و چین به نفع دو کشور است/آمادگی مجلس برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور

رئیس کارگروه ارتباطات و صنایع ارتباطی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور ایران و چین در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه صنعت را دارند.

به گزارش ایسکانیوز از اتاق بازرگانی ایران و چین، هیاتی از مقامات دولتی استان هوبی چین امروز (شنبه) با اعضای کمیسیون صنایع و معادن دیدار و گفت‌وگو کردند.
رمضانعلی سبحانی‌فر، رئیس کارگروه ارتباطات و صنایع ارتباطی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و چین بر ضرورت توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی و تجاری، سیاسی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط ایران و چین به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در آسیا به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه صنعت را دارند.
ملکی، رئیس کارگروه صنعت نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کردند: امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران و بازار اقتصادی مناسب می‌تواند ظرفیت مناسبی برای همکاری‌های دو کشور باشد.
دبیر دولت چین در کمیته اقتصادی و اطلاعاتی استان هوبی نیز در این دیدار با اشاره به روند روبه‌رشد همکاری‌های ایران و چین گفت: چین از همکاری‌ با ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت و آی‌تی استقبال می‌کند.
وی افزود: ایران در منطقه غرب آسیا جایگاه بسیار مهمی دارد و بازار بزرگ ایران نگاه‌ها را متوجه این کشور کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: چین علاقه‌مند به استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور است.

402/602

کد خبر: 687193

وب گردی

وب گردی