رئیس یونسکو تهدید به مرگ شد

گفته می‌شود درپی اظهارات رئیس یونسکو در حمایت از مرتبط بودن یهودیان و رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، وی به قتل تهدید شده و قرار است پیش‌نویس قطعنامه ضد اسرائیلی در یونسکو دوباره به رای گذاشته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد رئیس سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی و ارتباط یهودیان با «مسجد الاقصی» به قتل تهدید شده است.

«کارمل شاما کوهن» نماینده رژیم صهیونیستی در یونسکو در گفت‌وگو با «رادیو اسرائیل» گفت: «دبیرکل (یونسکو) تهدیداتی را با مضمون سوء قصد به جانش دریافت کرده و نیاز است که محافظت از او تقویت شود.»

ادعای نماینده رژیم صهیونیستی در حالی است که منابع آگاه احتمال می‌دهند پیش‌نویس قطعنامه‌ای که اعضای یونسکو در نفی ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی آماده و رای‌گیری کرده بودند، لغو شده و تبدیل به قطعنامه ضد اسرائیلی نشود.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» وزارت خارجه مکزیک با اعلام این خبر گفت درپی اعتراض برخی کشورها به بخشی از این پیش‌نویس که در آن از مسجد الاقصی با نام اسلامی‌اش یاد شده، قرار است نشست مجددی برای رای‌گیری دوباره برای متن آن برگزار شود.

«ایرینا بوکووا» رئیس یونسکو چهار روز قبل و پس از رای نشست اضطراری این سازمان به نفی هرگونه ارتباط یهودیان و مسیحیان با مسجد الاقصی و توصیف این مسجد بعنوان مکان مقدس مسلمانان، انتقادات شدیدی را روانه موافقان این رای کرده و مدعی شده بود: «هیچ‌جایی بیش از قدس، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان به یکدیگر مربوط نیستند.»

بعد از این رای‌گیری بود که رژیم صهیونیستی تمام همکاری‌ها با یونسکو و برنامه‌های دیدار با مقامات این سازمان را لغو کرد.

105/110

کد خبر: 687201

وب گردی

وب گردی