کامرانی‌فر: رقابت داوران باهم برای بهتر شدن/ نمی شود  اشتباه داوری را کامل حذف کرد

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: بودن در سطح اول آسیا نشان از سطح بالای داوری ایران دارد. قطعاً موفقیت های داوری جدا از فوتبال نیست.

به گزاش ایسکانیوز، حسن کامرانی فر در نشست خبری اظهار داشت: با دعوت نامه ای که از ای اف سی آمده فغانی سخندان و منصوری برای مراسم بهترین ها دعوت شده اند. این افتخار بزرگی برای داوری کشور است. بودن در سطح اول آسیا نشان از سطح بالای داوری ایران دارد. قطعا موفقیت های داوری جدا از فوتبال نیست. امیدواریم در آینده هم شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

وی ادامه داد: من سالیان سال در کنار فیفا بوده ام می دانم که انتخاب تیم داوری در فینال خیلی سخت است که این تیم داوری توانست دو بار در بازی فینال قضاوت کنیم. حضور تمام داوران ایران در الیت آسیا افتخار بزرگی برای جامعه داوری است.

کامرانی فر گفت: امیدوارم این انتخاب ها بر سطح داوری تاثیر بگذارد و باعث شود که رشد کند. بازی های داخلی برای ما بسیار مهم است و امیدوارم کمتر شاهد اشتباه داوری باشیم.

وی در مورد اینکه در چه مراسمی از داوران تقدیر می شود گفت: هنوز اعلام نکرده اند و فقط گفته اند که دعوت شده اند که 20 نوامبر (30 آبان) در مالزی حاضر شوند. آنها به عنوان بهترین تیم داوری انتخاب شده اند.

کامرانی فر در مورد استفاده از داوران جوان در 2 هفته اخیر تاکید کرد: این داوران جوان داورانی هستند که چند سال در لیگ برتر بوده اند اما فرصت در بازی های پخش زنده نداشته اند. خدا را شکر عملکرد بسیار خوبی داشتند. باید از داوران جوان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر اعتراضی بوده اما اکثر جامعه فوتبال از داوران جوان استقبال کرده اند. استعداد خوبی داریم که باید از آنها استفاده کنیم. رقابت بین داوران به وجود آمده و داوران هم برای بهتر شدن با هم مسابقه می دهند. سیاست ما همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. این مسئله به پیشرفت داوری کمک می کند. تمام تلاشمان این است که اشتباهات کم شود.

وی افزود: تلاش ما این است که اشتباه داوری به حداقل برسد. نمی توان اشتباه را کامل حذف کرد. شرایط جدید را برای داوران به وجود می آوریم. نگاه جامعه به داوران جوان خیلی خوب است.

604

کد خبر: 687232

وب گردی

وب گردی