نماینده مردم اسفراین در مجلس: طرح سنجش و پذیرش منجر به کاهش سطح کیفی در آموزش عالی می شود

هادی قوامی گفت: رتبه ایران در تولید مقالات علمی در پایگاه ESI، شانزدهم  است و اگر تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی را در این آمار حساب نکنیم این رتبه به 23 افزایش پیدا می کند.

هادی قوامی، رئیس هیات اجرایی فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه اعضای فراکسیون با دکتر میرزاده با استقبال خوب نمایندگان تشکیل شد به ایسکانیوز گفت: نگاه اعضای فراکسیون در این جلسه نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی یک نگاه مثبت و حمایت کننده بود و در آن نمایندگان به ارائه نقطه نظرات خود پراختند. البته دغدغه‌هایی هم برای افزایش کیفیت و دفاع از جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت زیرا این دانشگاه به عنوان یک نهاد غیردولتی بار عظیمی از آموزش عالی کشور را از دوش دولت بر می دارد و تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌های دولت در ارتباط با آموزش عالی شده است.

وی افزود: در این جلسه با توضیحات دکتر میرزاده نشان داده شد که دانشگاه آزاد اسلامی امروزه در تمامی زمینه ها با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دولتی در یک رده قرارگرفته و لذا با دانشگاه هایی مانند پیام نور و غیرانتفاعی ابدا در یک جایگاه نیست.
او در ادامه یادآور شد: رتبه ایران در تولید مقالات علمی در پایگاه ESI، شانزدهم است و اگر تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی را در این آمار حساب نکنیم این رتبه به 23 می رسد.
قوامی ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان و محصولاتی که در این زمینه عرضه و تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی را از دانشگاه نسل اول که تنها وظیفه آموزش را بر عهده داشت به سمت و سویی برده که هم اکنون در رده دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کارآفرینی در بین دانشگاه‌های مختلف کشور پیشتاز است گفت: امیدواریم که این پیشتازی منجر به این شود که ارتباط دانشگاه با صنعت هم از لحاظ عرضه و هم از لحاظ تقاضا بیشترشده و بتوانیم فارغ‌ التحصیلان دانشگاه آزاد را به سمتی ببریم که بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند و به این ترتیب شاهد باشیم که در دانشگاه آزاد اسلامی تولید علم منجر به تولید ثروت شود.
وی در پایان با اشاره به طرح سنجش و پذیرش گفت: طرح سنجش و پذیرش متاسفانه از لحاظ کیفیت باعث ایجاد موانع می شود لذا برای ارتقای کیفیت در دانشگاه آزاد باید موانع این چنینی را برداریم.
101/103

کد خبر: 687255

وب گردی

وب گردی