مسکو: پیش‌نویس قطعنامه نیوزلند درباره صلح سوریه ارزشمند است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد پیش‌نویس قطعنامه نیوزلند درخصوص صلح سوریه شایسته توجه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد: به نظر می‌رسد پیش‌نویس قطعنامه نیوزلند در خصوص صلح سوریه ارزشمند است.

وی گفت: روسیه از ابتکار عمل استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در سوریه، در خصوص خروج تروریست‌های جبهه‌النصره از مناطق شرقی حلب تشکر می‌کند.

ریابکوف تاکید کرد: آتش‌بس انسانی که قرار است روز پنجشنبه در حلب برقرار شود، عنصری کامل کننده برای اجرای ابتکارعمل دی‌میستورا خواهد بود.

وی افزود: اعلام آتش‌بس 8 ساعته در حلب نشان‌دهنده مسئولیت مسکو در خصوص تامین امنیت فعالیت‌های انسان‌دوستانه است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: موضع ما در این خصوص همانند گذشته است و با تحولات فوری ارتباطی ندارد. ما در عرصه‌ی عمل به دنبال دستیابی به راه‌حل سیاسی و بهبود وضع انسانی در حلب هستیم، هرچند مواردی حاکی از نقض آتش‌بس از سوی طرف مقابل، در تامین امنیت مسیر کاستلو و سایر بندهای توافقنامه مسکو واشینگتن وجود دارد.

وی تاکید کرد: هنوز چشم‌اندازی برای از سرگیری مذاکرات سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه وجود دارد.

پس از گذشت چند روز از اینکه روسیه قطعنامه ضد سوری جدید شورای امنیت را وتو کرد، نیوزلند در تلاش برای خروج از بن‌بست توافق‌ها بر سر سوریه، قطعنامه‌ای درخصوص سوریه و به خصوص حلب و توقف حملات هوایی در این شهر به شورای امنیت ارائه کرد.

نیوزلند در این پیش‌نویس توقف تمام حملات و به خصوص حملات هوایی بر فراز شهر حلب، که ممکن است به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان منجر شود یا به تاسیسات شهری سوریه آسیب وارد کند را خواستار شده است.

304/201

کد خبر: 687276

وب گردی

وب گردی