واحد نجف آباد یکی از برترین دانشگاه های اصفهان در میان دانشگاه های جهان

دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به همراه شش دانشگاه دولتی و غیر دولتی استان اصفهان در جمع دانشگاه های برتر دنیا در نظام رتبه بندی سایماگو در سال 2016 قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در میان 5هزار و 147 دانشگاه برتر دنیا، 99 دانشگاه برتر ایران معرفی شده اند که در میان آنها نام واحد نجف آباد به عنوان برترین مجموعه آموزش عالی استان اصفهان به چشم می خورد. دانشگاه های صنعتی اصفهان، کاشان، علوم پزشکی کاشان، اصفهان ، علوم پزشکی اصفهان و خوراسگان دیگر دانشگاه های اصفهانی حاضر در این رتبه بندی می باشند. دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه ایرانی در فهرست سایماگو دارای رتبه 395 در بین دانشگاه های برتر دنیا و رتبه جهانی دانشگاه صنعتی اصفهان 525 است. رتبه سایر دانشگاه های حاضر در استان اصفهان در این فهرست بین 587 تا 680 قرار دارد.

همچنین بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه های ایران در زمینه پژوهش (research) در رتبه 14، در نوآوری (innovation) در رتبه 75 ، در زمینه تاثیر اجتماعی (societal) در رتبه 50 و در مجموع (overal) در رتبه 30 دنیا قرار گرفتند.

نظام رتبه بندی سایماگو ( Scimago Institutions Rankings World Report) بر اساس ترکیبی از سه شاخص پژوهش، نوآوری و تاثیر اجتماعی به رتبه بندی دانشگاه های دنیا می پردازد.

اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور با 330 هزار دانشجو و 150 مرکز آموزش عالی است و به عنوان یکی از قطب های علمی و فناوری کشور، نقشی مهم در معرفی ظرفیت های دانشگاهی ایران به دنیا دارد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با میزبانی بیش از 27 هزار دانشجو و 87 هزار نفر دانش آموخته، بزرگترین مرکز آموزش عالی استان اصفهان می باشد.

101

کد خبر: 687286

وب گردی

وب گردی