یونسکو به نفع فلسطین رای داد/قدس شرقی به عنوان میراث جهان اسلام ثبت شد

سازمان یونسکو در نهایت امروز (سه‌شنبه) قطعنامه مربوط به فلسطین مبنی بر رد ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی و دیوار البراق را تصویب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، پس از تایید نهایی قطعنامه یونسکو درباره رد ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی و دیوار البراق در شورای اجرایی این سازمان، این قطعنامه امروز (سه‌شنبه) از سوی یونسکو به نفع فلسطین تصویب و قدس شرقی به عنوان میراث جهان اسلام ثبت شد.

پیشتر شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قطعنامه یونسکو مبنی بر عدم به رسمیت شناختن ارتباط یهودیان با مسجد الاقصی بار دیگر به رای گذاشته خواهد شد، مکزیک نیز اعلام کرد که گفتگوی دیگری درباره این قطعنامه انجام خواهد شد که لغو شد.

نفتالی بنت،‌ وزیر آموزش رژیم صهیونیستی صبح امروز مدعی شد: اگر یونسکو قطعنامه قبلی را لغو کند روابط خود را با یونسکو از سر خواهیم گرفت.

سایت "شهرک‌نشینان هفت" اعلام کرده بود که اختلاف نظر میان اسرائیل و کشورهای عربی در مورد تصمیم نهایی درباره قطعنامه اخیر یونسکو همچنان ادامه داشت.

طبق اعلام این سایت، کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر جایگزینی نماینده سوئدی با نماینده آلمانی در پست مدیریت جلسه بعدی یونسکو را مطرح کردند.

نماینده آلمان در یونسکو صراحتا اعلام کرد که با قطعنامه اخیر این سازمان درباره مسجد الاقصی مخالف است و در راستای اصلاح شکل نهایی این قطعنامه تلاش خواهد کرد.

نمایندگان کشورهای عربی در یونسکو نیز تلاش کردند اکثریت آراء را در جریان رای‌گیری برای تصویب این قطعنامه به دست آورند.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 687308

وب گردی

وب گردی