معاون وزیر آموزش عالی عراق: از پیشرفت دانشگاه های ایران شگفت زده ایم

معاون علمی و بین الملل وزیر آموزش عالی عراق در دیدار با قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، با اذعان به پیشرفت های اخیر دانشگاه های ایران گفت: از پیشرفت دانشگاه های ایران واقعا شگفت زده ایم.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر سلام حسن طه، معاون علمی و بین الملل وزارت آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق و هیئت همراه با دکترحسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی دیدارو گفتگو کردند.
دکتر سالار آملی در این دیدار با اشاره به رفتار منفی کشورهای غربی در قبال کشورهای مسلمان گفت: کشورهای مسلمان باید پشتیبان یکدیگر باشند.
قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل بر موفقیت ایران در پرتاب ماهواره و ساخت رادیو دارو تاکید کرده و افزود: هنگامی که کشورهای غربی و حتی آسیایی به درخواست ما برای پرتاب ماهواره و در اختیار گذاشتن داروهای حیاتی برای علاج امراض سخت، پاسخ منفی دادند، ما با اتکا به نیروهای داخلی، ماهواره ساختیم و به فناوری ساخت رادیو دارو دست یافتیم. از این رو کشورهای مسلمان باید برای رفع نیازهای داخلی، پشتیبان هم باشند تا از نیاز به کشورهای غیر مسلمان معاف شوند.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی، عراق را یکی از کشورهای مهم در حوزه روابط علمی و فناری بر شمرده و گفت: نگاه بلند مدت ما برای توسعه روابط علمی و فناوری میان دو کشور، همکاری برای پرورش نیروهای انسانی است. انتقال فناوری های دانش بنیان نیز یکی دیگر از حوزه های مد نظر ما برای تقویت همکاری میان دو کشور ایران و عراق است که دانشجویان باهوش و پیگیر عراقی می توانند به خوبی از عهده این کار برآیند.
دکتر حسن طه نیز با تشکر از برنامه ریزی وزارت علوم برای سفر وی و هیئت همراه به تهران و بازدید از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی گفت: دانشجویان عراقی از تحصیل در ایران بسیار خوشحال هستند وامیدواریم این روابط تقویت شود.
تمدید یادداشت تفاهم همکاری میان دو وزارت، اعزام هیئتی از ایران برای ارزیابی دانشگاه های عراق و تشکیل کمیته هماهنگی علمی و فناوری مشترک نیز از دیگر محورهای بود که دو طرف برانجام آن ها تاکید داشتند.
گفتنی است معاون وزیر آموزش عالی عراق وهیئت همراه که برای سفری چهار روزه، به ایران آمده بود در طول اقامت در کشورمان از دانشگاه های علامه طباطبایی، الزهرا (س)، علم و صنعت ایران، صنعتی امیر کبیر، جامع علمی کاربردی، پژوهشگاه ژنتیک و سازمان سمت بازدید کرده و با مسئولان این مراکز علمی دیدار و گفتگو کردند.

101/107

کد خبر: 687344

وب گردی

وب گردی