پیش‌بینی غبار رقیق برای تهران/بارش برف در ارتفاعات برخی نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز (سه‌شنبه) تا اوایل وقت روز پنجشنبه 29 مهر، در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت دور از انتظار نیست. امروز در تهران و مرکزی نیز در ساعات بعدازظهر غبار رقیق وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد به نوار شمالی کشور است که با ناپایداری تراز میانی جو همراه می‌شود، گفت: از این‌رو امروز (سه‌شنبه 27 مهر)، در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت و دریای خزر مواج خواهد شد.

او ادامه داد: امروز در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی با وزش بادشدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جاده‌های کوهستانی شمالی البرز نیز امروز مه‌آلود خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 28 مهر، از مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر کاسته می‌شود و در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده باران گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز پنجشنبه 29 مهر، تنها در مناطقی از شمال شرق کشور رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور در روز پنجشنبه جوی پایدار حاکم شده وروند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، از امروز (سه‌شنبه) تا اوایل وقت روز پنجشنبه در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت دور از انتظار نیست. امروز در تهران و مرکزی در ساعات بعدازظهر غبار رقیق وجود دارد.

او در مورد وضعیت هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 28 مهر، کمی تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 10 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 29 مهر، صاف تا کمی ابری یا حداکثر و حداقل دمای 23 و 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان، اظهار کرد: بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف خفیف در شمال غرب و شمال کشور در روز سه‌شنبه 27 مهر، در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و غرب مازندران و در روز چهارشنبه 28 مهر، در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات برخی نقاط کشور

وظیفه در پایان تاکید کرد: در این مدت جاده‌های کوهستانی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان ، اردبیل، مازندران و گلستان مه‌آلود خواهد بود و کاهش دید افقی می‌تواند سبب اختلال در حمل و نقل جاده‌ای شود.

روز سه‌شنبه نیز ضمن کاهش نسبی دما احتمال بارش برف خفیف در ارتفاعات اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

105/106

کد خبر: 687354

وب گردی

وب گردی