یک تا سه درصد زنان کشور سیگاری هستند

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، نسبت به روند رو به افزایش مصرف مواد دخانی در کشور هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر محمد رضا مسجدی افزود: با این روندی که جوانان ما در بحث استعمال مواد دخانی به خصوص قلیان در پیش گرفته اند، متاسفانه معضل سرطان در ۱۵ سال آینده در کشور از مرز هشدار هم می گذرد. هر جا که بحث درباره محور سلامت است، نقش آموزش و پرورش پررنگ تر می شود. تمرکز بر روی دخانیات و قلیان باید از کودکان و نوجوانان آغاز شود.

او ضمن اشاره به لزوم آموزش پیشگیری از سنین کودکی به وسیله برنامه های مدرن و به روز، ادامه داد: به غیر از دخانیات در رابطه با بیماری های غیر واگیر نیز ما با مشکلات مشابهی رو به رو هستیم. در مورد تغذیه و رژیم غذایی سالم نیز باید از آموزش و پرورش آغاز کرد، زیرا کودکان باید از همان سنین کودکی با غذای سالم آشنا شوند.

مسجدی با طرح این سئوال که آیا شهر تهران می خواهد یک شهر بدون دخانیات باشد یا خیر، گفت: در این راه تمامی دستگاه ها مانند صدا و سیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و...، مسئول هستند.

او با اشاره به این مطلب که ۱ تا ۳ درصد زنان جامعه سیگار می کشند، تاکید کرد: برخی مطالعات مقطعی و موردی از دانشجویان نشان می دهد که ۳۰ درصد دختران دانشجو به صورت تفریحی قلیان می کشیدند.

مسجدی گفت: در بحث مالیات با تلاش های فراوان، بالاخره بعد از ۱۰ سال تصویب شد. ولی تصویب مالیات به تنهایی قرار نیست تمامی مشکلات را حل کند ما در حال حاضر بحث عرضه آزاد و نیز نمایش سیگار در تلویزیون و صدا و سیما و سایر رسانه های دیداری را داریم، پس زمانی به هدف مشترک می رسیم که تمامی دستگاه ها مسئولیت پذیر شوند.

105/106

کد خبر: 687366

وب گردی

وب گردی