ورود پررنگ وزارت بهداشت به مساله پرتوهای ماهواره ای

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه بخاطر جدید تر بودن مساله پرتوهای ماهواره ای نسبت به سایر پرتوها، ناشناخته های آن بیشتر می باشد اما ورود وزارت بهداشت به این مساله پررنگ است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، محسن فرهادی درنشست خبری اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وزارت بهداشت، مخالف اضافه کردن پرتو های ماهواره ای غیر مجاز و غیر موجه است و بر آن نظارت دارد.
او در باره آنتن های مخابراتی BTS نیز گفت: این آنتن ها از وزارت بهداشت مجوز می گیرند و تمام شرکت های پیمانکاری که در این زمینه مجوز نگرفته اند علیه آنها اعلام جرم کرده ایم.
معاون مرکزسلامت محیط وزارت بهداشت افزود: هرگاه پرتوی به انسان ساطع شود باید توجیه داشته باشد و بخاطر اثرات شناخته و ناشناخته آن باید کنتر از پرتو ها استفاده کنیم.
فرهادی درادامه به شیوع آب مروارید و پیرپوستی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل ایجاد کننده این عوارض، اشعه ماوراء بنفش است بنابراین امسال قرار است سامانه جامع مربوط به اطلاعات میزان این اشعه توسعه یابد.

105/106

کد خبر: 687369

وب گردی

وب گردی