دیدار رئیس اجرایی دولت افغانستان با پادشاه عربستان

رییس اجرایی دولت افغانستان که در یک سفر سه روزه به عربستان سعودی رفته امروز (سه‌شنبه) با پادشاه عربستان دیدار کرده و با وی درباره مسائل مربوط به روابط دو کشور به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز ، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار کرد، ریاض همه امکانات خود را برای دستیابی به صلح در افغانستان در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه برای سفری سه روزه به عربستان سعودی سفر کرد.

به گفته یک سخنگوی عبدالله عبدالله، پادشاه عربستان سعودی همچنین گفته همه کارگران افغان مقیم این کشور که دارای گذرنامه‌های پاکستانی هستند، می‌توانند بدون مشکل گذرنامه افغان بدست آورند.

به گزارش بی.بی.سی، حکومت عربستان سعودی همچنین وعده داد که سالانه ۴۰۰ بورس تحصیلی به دانشجویان افغان در سطح تحصیلات عالی خواهد داد.

عبدالله عبدالله، روز دوشنبه نیز از وزیر کشور عربستان خواست که دولت این کشور در مبارزه با تروریسم به افغانستان کمک کند.

رییس اجرایی دولت افغانستان در دیدار با محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان از مقام های عربستان خواست که در مبارزه با تروریسم به افغانستان کمک و با این کشور همکاری کنند تا فعالیت های تروریستی در افغانستان به حداقل برسد.
دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت افغانستان در بیانیه‌ای عنوان کرد که عبدالله عبدالله در دیدار با محمد بن نایف از وزیر کشور عربستان سعودی خواست، برای افغان هایی که در عربستان اقامت دارند پاسپورت های افغانستانی صادر شود.

در حال حاضر تمامی شهروندان افغانستان در عربستان با پاسپورت های پاکستانی حضور دارند..

مبارزه با افراط گرایی و تروریسم از موارد دیگر گفت‌وگو میان عبدالله و بن نایف بود. رئیس اجرایی افغانستان اظهار کرد که مبارزه جدی عربستان با تروریسم می تواند به کاهش آن و حتی نابودی فعالیت های تروریستی در افغانستان کمک کند.

201201

کد خبر: 687393

وب گردی

وب گردی