علی اف: روابط روسیه، –ایران و آذربایجان نقش مهمی در تقویت امنیت و همکاری در منطقه ایفا می‌کند

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: فرمت همکاری ایران – روسیه و جمهوری آذربایجان، ابتکار ژئوسیاسی جدی و یک واقعیت است.

به گزارش ایسکانیوز، رییس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با دمیتری کیسلیوف مدیر عامل خبرگزاری بین المللی 'روسیه سگودنیا ( روسیه امروز ) افزود: ظرفیت های خوبی برای توسعه این همکاری سه جانبه وجود دارد .
به گفته الهام علی اف روابط سه جانبه روسیه –ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهمی در تقویت امنیت و همکاری در منطقه ایفا خواهد کرد .
رییس جمهوری آذربایجان سفر اوایل سال جاری میلادی به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان را خاطر نشان کرد و گفت ، در این دیدار ایده همکاری سه جانبه ایران – روسیه و جمهوری آذربایجان را مطرح کردم که مورد استقبال رییس جمهوری ایران قرار گرفت .
الهام علی اف اضافه کرد ، پس از بازگشت از ایران این موضوع را همچنین با ولادیمیر پوتین در میان گذاشتم که رییس جمهوری روسیه نیز از آن استقبال کرد و ما بطور فعال فعالیت های در این زمینه را آغاز کردیم .
علی اف دیدار سه جانبه سران روسیه ، ایران و جمهوری آذربایجان در ماه اوت گذشته در باکو را رویداد تاریخی عنوان کرد و گفت ، برای نخستین بار سران سه کشور در این فرمت گردهم آمدند .
رییس جمهوری آذبایجان با اشاره به این که برگزاری دیدار سه جانبه سران در باکو از اهمیت خاص برخوردار است ، تصریح کرد ، آن را نشانه احترام همسایگان بزرگ ( ایران و روسیه ) به فعالیت ما در این زمینه و نیز یک فرمت همکاری جدید تلقی می کنیم .
الهام علی اف فزود: این یک گام ژئوسیاسی جدی است و ما در این راستا مسایل امنیت حمل و نقل ، انرژی ، سرمایه گذاری و سایر مسایل ا قتصادی را بررسی کردیم .
وی افزود: مساله عمده در این ارتباط ایجاد یک فرمت همکاری منطقه ای مبتنی بر منافع هر سه کشور می باشد .
رییس جمهوری آذربایجان همچنین گسترش همکاری آذربایجان با همسایگان را مطابق با منافع ملی کشورش عنوان کرد و گفت ، جای خوشحالی است که ما سازماندهی این دیدار سه جانبه را بر عهده داشتیم و این مهم برای ما مایه افتخار است
الهام علی اف ابراز امیدواری کرد کارهای در این زمینه در آینده ادامه داشته باشد و در عین حال افزود: ما نیز به نوبه خود برای تحرک بخشیدن به روابط در این فرمت تلاشهای لازم را از خود نشان خواهیم داد و شاهد رویکرد مشابه از سوی همکاران روسی و ایرانی در این زمینه هستیم .

201/201

کد خبر: 687490

وب گردی

وب گردی