محفل «اتفاق ترانه» اول آبان برگزار می شود

پانزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» روز شنبه یکم آبان ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری با سخنرانی عبدالحمید ضیایی، ابراهیم اسماعیلی و حضور مژده لواسانی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در تازه ترین برنامه «اتفاق ترانه» ابراهیم اسماعیلی اراضی، شاعر و ترانه سرا، طبق روال هفته های پیشین این برنامه به بحث درباره «تفاوت های شعر و ترانه» می پردازد.
اسماعیلی در جلسه های «اتفاق ترانه» به صورت تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه با ذکر دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه ی موسیقی و دعوت از ترانه سرایان مطرح کشور، توجه مخاطبان بسیاری را به این قسمت از برنامه جلب کرده است.
از دیگر بخش های این برنامه سخنرانی دکتر عبدالحمید ضیایی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر، در باب «فلسفه زیباشناسی شعر» و بیان اندیشه بزرگان این عرصه است که از قسمت های مهم برنامه به شمار می آید.
بخش پایانی برنامه اتفاق ترانه اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضران جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعه های خود به مخاطبان خواهد پرداخت، که در این برنامه مژده لواسانی، از مجریان سازمان صدا وسیما، میهمان پانزدهمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.
مژده لواسانی، مجری و گوینده رادیو و تلویزیون و فارغ التحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی است.
او در چهار الگی با برنامه «سلام کوچولو» رادیو سراسری گویندگی را تجربه کرد. لواسانی با سابقه ایطولانی در رادیو و فعالیت در این عرصه، برای نخستین بار با برنامه «نیمرخ» به تلویزیون آمد و مدت ها بعد با برنامه «به خانه برمی گردیم»، جوان ترین مجری برنامه های خانوادگی به مخاطبان معرفی شد.
وی در کودکی و نوجوانی تجربه بازیگری در سریال های «پلاک 14» به کارگردانی مهران مدیری و «خبرنگار» به کارگردانی محمد حسن زاده را دارد و در عرصه نمایش نیز نویسندگی و کارگردانی چندین تئاتر مذهبی نظیر «ظهور خورشید»، «خورشید در پس ابر» و «آفتاب هشتم» را بر عهده داشته است.
محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» شنبه های نخست هر ماه ساعت 17 در تالار مهر حوزه هنری برگزار می شود و اجرای آن بر عهده علیرضا بدیع، شاعر و ترانه سرا است.
پانزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، شنبه، سوم مهر ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود و حضور در این برنامه برای علاقه مندان آزاد است.

601502

کد خبر: 687586

وب گردی

وب گردی