مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز دومین دوره طرح حمایت از آثار ایرانی در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: در نخستین دوره این طرح 275 اثر متقاضی حمایت بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فریدونی با اشاره به آثار متقاضی دریافت حمایت برای ترجمه به زبان‌های خارجی گفت: در نخستین دوره طرح گرنت (حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی) 275 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان 260 اثر در قالب ترجمه و انتشار و 15 اثر در قالب خرید متقاضی دریافت حمایت بودند.

وی افزود: در نخستین مرحله ارزیابی آثار ارسالی با نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری و هیات داوران، 41 اثر حائز شرایط دریافت حمایت شناخته شدند.

فریدونی خاطر نشان کرد: آثار برگزیده که متقاضی دریافت حمایت در قالب ترجمه و انتشار هستند پس از ارائه قرارداد معتبر با ناشر خارجی می‌توانند بیست و پنج درصد مبلغ حمایتی را دریافت کنند. مابقی مبلغ حمایتی نیز پس از پایان کار ترجمه و انتشار و تحویل نسخه چاپ شده کتاب در کشور مقصد پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح گرنت (حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی) می‌توانند به وب‌سایت رسمی این طرح به آدرس www.bookgrant.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88318655 تماس حاصل نمایند.

502502

کد خبر: 687604

وب گردی

وب گردی