یوسف خانی: مرغ 500 تومان گران می شود

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، گفت: قیمت مرغ در هفته آینده تا مبلغ 500 تومان گران خواهد شد.

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباه تغییرات قیمت مرغ طی چند روز اخیر گفت: طی روز جاری قمیت این محصول در خرده فروشی با نرخ 6 هزار و 350 تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ نسبت به اوایل هفته، گفت: از هفته گذشته تا دیروز قیمت مرغ در بازار با 800 تومان افزایش همراه شد و در روز جاری نیز مجددا 100 تومان شاهد افزایش قیمت بودیم.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی دلیل کاهش قیمت مرغ در هفته گذشته را اینگونه بیان کرد: براساس آمار عرضه و تقاضا، مرغ تازه طبق سال های گذشته معمولا تا یک هفته بعد از تاسوعا و عاشورا با کاهش تقاضا در بازار روبه رو می شد که این امر منجر به افت قیمت مرغ در بازار می گردد اما بعد از یک هفته عرضه و تقاضا در بازار رو به روال خواهد رفت و قیمت ها متعادل می شود.

وی با اشاره به احتمال افزایش 200 تومانی قیمت مرغ در روز آینده، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به آخر ماه هستیم، توان خرید مردم افزایش می یابد که این امر باعث افزایش تقاضا در بازار و نیز رشد قیمت مرغ خواهد شد.

یوسف خانی، تصریح کرد: از امروز تا یک شنبه هفته آینده نزدیک به 500 تومان افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت مرغ سبز در بازار گفت: به دلیل بالا بودن نرخ مرغ سبز در بازار و همچنین عدم اطمینان مردم به آنتی بیوتیکی بودن آن، تقاضا برای این نوع محصول کاهش یافته و لازم به ذکر است که با وجود کم بودن تقاضا برای مرغ سبز قیمت آن به طور معمول کیلویی 3 هزار تا 3500 تومان گران تر از مرغ های معمولی است.

یوسف خانی در خصوص قیمت تخم مرغ در بازار گفت: نرخ تخم مرغ طی یک ماه گذشته تقریبا تغییری نداشته و در حال حاضر هر کیلو، 4 هزار و 500 تومان و هر شانه، 9 هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی دلیل نوسان قیمت انواع ماهی در بازار را توزیع نامنظم آن دانست.

403/601

کد خبر: 687633

وب گردی

وب گردی