بانک سپه هزارمیلیارد ریال وام ازدواج از ابتدای امسال پرداخت کرده است

مدیرعامل بانک سپه می گوید، این بانک از ابتدای امسال تاکنون یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز از بانک سپه، «محمدکاظم چقازردی» افزود: در بازه زمانی ابتدای فروردین تا ابتدای شهریور 1395 در مجموع 71 هزار و 792 نفر برای دریافت این تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن مواردی همچون مراجعه نکردن افراد در زمان مقرر، تایید نشدن اطلاعات توسط ثبت احوال و نظایر آن، بانک سپه تاکنون به 14 هزار و 929 نفر تسهیلات ازدواج پرداخته است.
چقازردی با بیان اینکه استان تهران با پرداخت تسهیلات ازدواج به 6 هزار و 218 نفر، بیشترین پرداخت را در تفکیک استانی داشته است، گفت: پس از تهران، استان های کرمانشاه، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد دریافت کننده وام هستند.
وی اظهار داشت: در بررسی استان ها به تفکیک درصد پرداختی به کل، استان های ایلام با 53.60 درصد (با 347 ثبت نام کننده)، سیستان و بلوچستان 45.24 درصد ( یک هزار و 114 ثبت نام کننده) و تهران با 42.79 درصد (با 14هزار و 531 ثبت نام کننده) در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه بانک سپه تمام همت خود را برای پاسخگویی به درخواست های متقاضیان به کارگرفته است، از اراده جدی این بانک برای تسریع در پاسخ به تقاضاها به ویژه در حوزه ازدواج خبر داد.
به گزارش ایرنا، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بر اساس قانون بودجه 1395 کل کشور به میزان 100 میلیون ریال برای هر یک از زوجین افزایش یافته است.
بانک ها معتقدند از آنجا که منابع مورد این نوع تسهیلات تنها از محل منابع قرض الحسنه بانک ها تامین می شود و نیز با توجه به کاهش سپرده های قرض الحسنه مردم در شبکه بانکی، در تامین منابع وام قرض الحسنه با مشکل مواجه هستند.

602/602

کد خبر: 687672

وب گردی

وب گردی