رنو کوئید؛ با کراس اور ۳۰ میلیونی جدید آشنا شوید

رنو کوئید در ماه‌های آینده به ایران سفر خواهد کرد تا با خودروهای ارزان قیمت در ایران رقابت کند.

به گزارش ایسکانیوز، تیرماه ۱۳۹۴ بود که نام ارزان‌ترین کراس‌اور دنیا برای ورود به ایران بر سر زبان‌ها افتاد. KWID (کوئید) محصول کارخانه رنو در هند، ارزان‌ترین کراس‌اوور (یا همان نیمه شاسی بلند) در دنیا است. البته این خودرو از لحاظ موتوری و فنی نمی‌تواند با نمونه‌های بروز دنیا رقابت کند ولی از لحاظ ظاهری در دسته کراس‌اورها قرار می‌گیرد.

ایمنی

بنا بر اظهارات پیمان کارگر نماینده رنو خاورمیانه و ایران، قرار نیست این خودرو با همان مشخصاتی که درهند تولید می‌شود، در ایران نیز تولید شود. البته کارگر بیشتر روی ایمنی این خودروی نا امن صحبت کرده و افزوده که این خودرو قرار است در تست‌های جدید Euro NCAP بتواند سه ستاره ایمنی را کسب کند. این در حالی است که رنو کوئید تولید شده در هند از تست ایمنی Global NCAP موفق به دریافت هیچ ستاره‌ای نشد.

طراحی

اولین نکته‌ای که در طراحی به چشم می‌خورد، لاستیک کوچک است. کوئید که طول ۳۶۷۹ میلی‌متر، عرض ۱۵۷۹ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۷۸ میلی‌متر دارد از لاستیکی با قطر ۱۳ اینچ، نسبت ابعاد ۸۰ و عرض ۱۵۵ میلی‌متر دارد که برای این بدنه لاستیکی کوچک و کم عرضی به حساب می‌آید. این در حالی است که کراس‌ اورها از لاستیک‌های ۱۵ اینچ یا بیشتر استفاده می‌کنند و عرض آن‌ها نیز معمولا از ۱۶۰ میلی‌متر بیشتر است.

طراحی بیرونی این خودرو از کنار ذهن بیننده را به سمت و سوی خودروهای SUV (شاسی بلند) مخصوص آفرود سوق می‌دهد در حالی که این خودرو ارتفاع ۱۴۷۸ میلی‌متری داشته و جثه‌ی جمع و جوری دارد. پنجره جلوی کاپوت با ارتفاع زیاد و چراغ‌های درشت سبب شده که ببیننده خودرو از روبروی ارتفاع بلند و جسه بزرگ برای این خودرو را متصور شود.

طراحی داخلی این خودرو نه ساده و نه پیچیده‌ است. در داشبورد خودرو همه چیز مرتبط بوده و نمایشگر اطلاعات مربعی شکل متوسطی در بالای کنترل تهویه هوا به چشم می‌خورد. این کنترل تهویه هوا همانند خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ است و زیر آن نیز کنترل شیشه و قفل درب‌ها قرار دارد. نمایشگر سرعت نیز الکترونیکی است. فضای بار این خودرو ۳۰۰ لیتر است.

مشخصات فنی

انتقال قدرت در این خودرو به محورهای جلو منتقل می‌شود. حجم باک این خودرو ۲۸ لیتر است. رنو کوئید جعبه دنده ۵ سرعته استفاده می‌کند. این کراس ۵ صندلی برای سرنشینان دارد و ۵ درب است.

رنو کوئید، با دو موتور ۸۰۰ و ۱۰۰۰ سی‌سی در هند ارائه می‌شود که بر اساس امکانات رفاهی و مشخصات در مجموع ۷ نسخه مختلف دارد.

رنو کوئید با موتور ۸۰۰ سی‌سی، ۳ سیلندر به همراه ۱۲ سوپاپ دارد. نهایت توان این خودرو ۵۳ اسب بخار در ۵۶۷۸ دور در دقیقه است. مصرف ترکیبی سوخت رنو کوئید ۳.۹۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی است.

رنو کوئید با موتور ۱۰۰۰ سی‌سی نیز ۳ سیلندر به همراه ۱۲ سوپاپ دارد و حداکثر توان خروجی این خودرو ۶۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. مصرف ترکیبی بنزین این خودرو ۴.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی اعلام شده است.

منبع: زومیت

108

کد خبر: 687689

وب گردی

وب گردی