کتابهای طوطی متولد شدند

انتشارات فاطمی  از این پس کتاب های ادبیات داستانی و غیرداستانی خود برای کودکان ونوجوانان را تحت عنوان «کتابهای طوطی» منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کتاب های طوطی (انتشارات فاطمی) سحر ترهنده خبر از آغاز به کار بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی داد.

براین اساس بخش کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی تلاش می‌کند با توجه به نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان ایرانی برای تمام گروه‌های سنی کتاب و محتوای خواندنی و آموزشی به‌صورت چاپی یا الکترونیکی تولید کند.

مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی گفت:« کتاب های طوطی هم به ادبیات داستانی توجه دارد و هم به ادبیات غیرداستانی می‌پردازد. در بخش ادبیات داستانی کتاب‌هایی در اولویت این انتشارات است که به یک موضوع فرهنگی بپردازد و بازتابی از ادبیات کهن یا ادبیات معاصر ایران باشد .»

او ادامه داد:«موضوعی که کودکان جهان بتوانند از آن درک مشترک داشته باشند و با آن ارتباط برقرار کنند مانند صلح و دوستی، تحمل و بردباری، شفقت و مهربانی و ...، مد نظر کتابهای طوطی در بخش ادبیات داستانی است. این کتاب‌ها در قالب کتاب‌های تصویری و یا داستان‌های کوتاه و بلند برای گروه‌های سنی مختلف منتشر خواهند شد. »

ترهنده به فعالیت این انتشارات در حوزه ادبیات غیرداستانی نیز اشاره کرد:«در بخش ادبیات غیرداستانی هدف هایی همچون افزایش دانش و اطلاعات عمومی برای کودکان و نوجوانان را دنبال می کنیم. تألیف و ترجمۀ زندگینامۀ مشاهیر علمی و ادبی و هنری ایران و جهان، ایرانشناسی، تاریخ و فلسفۀ علم، نوآوری‌های علمی، می تواند در حوزه ی فعالیت این انتشارات قرار گیرد..»

او در توضیح راهبردها و سیاست‌های اجرایی کتاب‌های طوطی درحوزه تألیف و تصویرگری، توجه به نیاز جهانی را مهم تلقی کرد و به تعهد این انتشارات در رعایت قانون کپی رایت در بخش ترجمه اشاره داشت:« در حوزۀ ترجمه تلاش می‌شود با مطالعه و تحقیق کتاب‌ها از میان بهترین کتاب‌های ناشران خارجی متناسب با نیازها و فرهنگ کودک ایرانی انتخاب شوند.و حق نشر ناشران خارجی رعایت خواهد شد و موافقت ناشر اصلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.»

بر این اساس ترهنده با اعلام اینکه نسخه ی رنگی "قصه های من و بابام" همینک با نشان کتابهای طوطی وارد بازار کتاب شده است خبر از انتشار 6 عنوان کتاب در حوزه ی تالیف و 27 عنوان کتاب در حوزه ترجمه تا پایان سال جاری داد.

502502

کد خبر: 687760

وب گردی

وب گردی