معاون وزیر رفاه:برای ساماندهی دستفروشان نباید صورت مساله را پاک کرد

معاون وزیر رفاه گفت: برای ساماندهی وضعیت دستفروشان نباید راهکارهایی در نظر گرفته شود که صورت مساله را پاک کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احمد میدری در جلسه بررسی راهکارهای حل مشکل دستفروشان اهواز که در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص پیشنهاد شهرداری و فرمانداری اهواز مبنی بر توزیع دستفروشان اهواز در بازارچه های شهر گفت: بازارچه های اهواز وضعیت مناسبی ندارند و این موضوع برای اهواز که مرکز استان است، بسیار زشت است.

او افزود: بوی نامطبوع در بازارچه های اهواز استشمام می شود و در این بازارچه ها فاضلاب جمع و در کنار آنها بساط فروشی انجام می شود.

معاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کسانی که دستفروشی می کنند، شغل دیگری ندارند و برای ساماندهی وضعیت آنان نباید راهکارهایی در نظر گرفته شود که صورت مساله را پاک کند.

میدری با انتقاد از وضعیت بازارچه های اهواز خطاب به فرماندار اهواز گفت: آیا شاهد چنین وضعیتی در شیراز هستیم؟

او ادامه داد: در خصوص دستفروشان ما می توانیم برای ساماندهی آنها تمام اطلاعات را تنها با وارد کردن کد ملی از طریق وزارت رفاه در اختیار داشته باشیم و به همین جهت ثبت نام و ساماندهی آنها صورت گرفته است.

معاون وزیر رفاه تاکید کرد: برای مشخص شدن اینکه یک نقطه در شهر می تواند تبدیل به بازار و یا نقطه موفقی دراین زمینه شود باید مطالعاتی در زمینه اقتصادی و اجتماعی انجام شود و نمی توان صرفا پس از یک ماه امتحان، میزان موفقیت آن را مشخص کرد.

105/106

کد خبر: 687784

وب گردی

وب گردی