بیمه شدن ۱۱ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور

وزیر بهداشت همچنین از بیمه شدن ۱۱ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۷ درصد مراجعین به بیمارستان‌های دولتی را افراد بی‌بضاعت که تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند، تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در بیست و هشتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان و چهارمین همایش کشوری پرستاری کودکان که در مرکز طبی کودکان تهران برگزار شد، گفت: سرمایه هر کشوری برای نیل به توسعه پایدار، کودکانی هستند که نیروی انسانی کارآمد را می‌آفریند.

او با تأکید بر اینکه رویکرد به سلامت کودک بسیار مهم است و یکی از اولویت‌های کشورهای دنیا تلقی می‌شود، گفت: سن طلایی افراد در پنج سال اول زندگی شکل می‌گیرد.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که نسبت به ۳۷ سال قبل که ۲۵۰ هزار مرگ کودکان زیر پنج سال در هر سال داشتیم، افزود: امروز این میزان مرگ و میر به کمتر از ۲۳ هزار مورد در سال کاهش یافته است و البته همین تعداد هم قابل توجه است.

هاشمی با اعلام اینکه در گذشته به ازای هر هزار تولد زنده، ۱۵ مورد معلولیت گزارش می‌شد، ادامه داد: در سال گذشته این عدد به ۱۳.۸ نفر کاهش یافته است.

او همچنین به وضعیت تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و گفت: تغذیه با شیر مادر ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه به ازای هر ۳۰۰۰ نفر یک مراقب سلامت در شهرها در نظر گرفته‌ایم، افزود: مراقبین سلامت مشابه همان نیروهای بهورز روستایی خدمت می‌کنند.

به گفته هاشمی، به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرها، یک پایگاه بهداشتی و به ازای هر سه پایگاه بهداشتی، یک مرکز جامع خدمات سلامت در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: همچنین با راه‌اندازی بالغ بر ۶۵۰۰ مطب در ۲۷۰ شهر که به عنوان کلینیک‌های ویژه فعالیت خواهند کرد، می‌توانیم نظام ارجاع را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت همچنین از تربیت پزشک خانواده به صورت تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: ۷۵ درصد بار بیماری‌ها ناشی از بیماری‌های واگیر است که با داشتن مراقب سلامت، می‌توانیم وضعیت بیماری‌ها را رصد کرده و از افزایش آن ها جلوگیری کنیم.

هاشمی از ارائه بسته خدمتی برای نوزادان سالم و ناسالم در کشور خبر داد و گفت: یک درصد نوزادانی که به دنیا می‌آیند در بیمارستان بستری می‌شوند که برای پس از ترخیص آنها از بیمارستان، بسته خدمتی پیش‌بینی کرده‌ایم که در حال حاضر در پنج استان ارائه می‌شود و از سال آینده در کل کشور مراقبت از نوزادان بعد از ترخیص از بیمارستان صورت خواهد گرفت.

او با اعلام اینکه ۶۰ هزار نفر موالید نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است، از کاهش ۷۲ هزار مورد مرگ در سال گذشته خبر داد و گفت: بخشی از این خدمات مرهون توجه دولت به نظام سلامت است.

وزیر بهداشت همچنین از بیمه شدن ۱۱ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۷ درصد مراجعین به بیمارستان‌های دولتی را افراد بی‌بضاعت که تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند، تشکیل می‌دهند.

105/106

کد خبر: 687843

وب گردی

وب گردی