امکانات وزارت بهداشت برای درمان مجروحان مدافع حرم

وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی همانگونه که در دوران دفاع مقدس در میدان و خطوط مقدم حضور داشتند، در حال حاضر هم در جبهه مقاومت در کنار رزمندگان در داخل و خارج از کشور هستند و از تمامی پرستاران، پزشکان، اورژانس، بسیج جامعه پزشکی و نیروهای امدادی قدرانی می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه عیادت از مجروحان مدافع حرم و حوادث اخیر یمن در بیمارستان بقیه الله تهران، افزود: جامعه پزشکی همیشه آماده، مشتاق و داوطلب هستند تا در کنار مردم و رزمندگان حاضر شوند و وزارت بهداشت هم متولی سلامت است و طبعا به وجود چنین عزیزانی در این وزارتخانه افتخار می کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی در چندین سال گذشته، خدمات مناسبی به رزمندگان اسلام ارائه داده اند، افزود: تا کنون دارو و تجهیزات مورد نیاز آنها تامین شده و در آینده نیز چنین خواهد بود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و مهمترین اولویت وزارت بهداشت، حمایت از همکاران ما در ارائه خدمات به رزمندگان جبهه مقاومت است.

هاشمی افزود: تا کنون هر زمان نیاز به اعزام تیم پزشکی در جبهه های مقاومت بوده این امر انجام شده و امکانات وزارت بهداشت نه تنها در تهران بلکه در استانهای مرزی برای درمان مجروحان مدافع حرم در اختیار آنها قرار گرفته است.

هاشمی گفت: خوشبختانه تماس های مداومی بین ما و وزرای بهداشت کشورهایی که گرفتار ظلم و ستم بیگانگان شده اند، وجود دارد.

وزیر بهداشت مهمترین مشکل در اعزام بیماران به ایران را موانع بیگانگان برای انتقال آن ها اعلام کرد و گفت: در برخی از کشورها مانند یمن هیچ امکانی برای کمک رسانی به مردم مظلوم وجود ندارد و علاوه بر مدعیان حقوق بشر در دنیا اما صلیب سرخ جهانی هم اقدام موثری را انجام نمی دهد و سازمان ملل باید در حمایت از زنان و کودکانی که مورد بمباران ها و حملات وحشیانه قرار می گیرند، حداقل امکان درمان آنها را فراهم کند.

دکتر هاشمی اضافه کرد: اگر مجروحین کشورهای مظلوم به ایران اعزام شوند حتما به آنها کمک خواهیم کرد البته اولویت ما کمک به مجموعه پزشکی این کشورها است و ترجیح می دهیم که امکانات مورد نیاز آنها را فراهم کنیم زیرا آنها توانمندی بالایی در حوزه بهداشت و درمان دارند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: امروز به همراه دوستانمان در سپاه قدس و پیشنهاد برادر ارزشمند سردار قاسم سلیمانی در بیمارستان بقیه الله حضور یافتیم تا از مجروحان مدافع حرم و حوادث اخیر یمن عیادت کنیم و برای کمک های بیشتر بهداشتی و درمانی تصمیماتی بگیریم.

دکتر هاشمی با اشاره به تشکیل ستادی برای ارائه خدمات مناسب به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین، گفت: این ستاد با محوریت وزارت کشور تشکیل شده و استقبال مردم امسال بیشتر از سالهای گذشته است زیرا این خاصیت و فرهنگ عاشورا است و آمادگی دستگاه های مسئول در این زمینه بسیار بیشتر از سالهای گذشته است.

وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت تمام خدمات بهداشتی و درمانی با محوریت اورژانس به زائران ارائه می شود و در حوزه بهداشت برنامه های بسیار مفصلی برای نظارت بر اغذیه و آشامیدنی هایی که در طول راه عرضه می شود، وجود دارد.

دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: مراکزی که برای استراحت زائران در نظر گرفته شده باید دارای استانداردهای مشخص و شرایط بهداشتی مطلوبی باشند و در هفته های آینده، برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه تشریح خواهد شد.

105/106

کد خبر: 687873

وب گردی

وب گردی