داغ ترین اخبار دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پایانی مهرماه چه بود؟

گذر دانشگاه آزاد اسلامی از یک دانشگاه آموزش محور به یک دانشگاه پژوهش محور تا تصویب اساسنامه جدید کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ،مهمترین رویدادهای هفته جاری دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

در ادامه داغ ترین اخبار شنبه(17 مهر ) تا پنجشنبه (29 مهر) را می خوانید.

شنبه 17 مهر1395

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 162 جهانی را داراست که توانسته از رتبه 185 جهانی در اسفند ماه 1394 به این درجه دست ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردهای اساسی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به فعالیت های دانش بنیان و گذر از یک دانشگاه آموزش محور به یک دانشگاه پژوهش محور است.

دکتر واشقانی تصریح کرد: در دوره مدیریت جدید تلاش بسیار زیادی برای تبدیل دانش به ثروت شده که یکی از مولفه های اصلی آن تأسیس مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و هسته های فن آور دانشگاه آزاد اسلامی است.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

یکشنبه 25 مهر 1395

با حکم دکتر میرزاده؛ دکتر احمد شمس سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران شد

دکتر میرزاده در حکم انتصاب آورده است:

«جناب آقای دکتر احمد شمس؛

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست واحدتهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب می شوید. امید است با توکل به خداوند متعال و با صداقت کاری، امانت‌داری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

حمید میرزاده – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

ابلاغ بخشنامه پیش بینی بودجه سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی

بر اساس این بخشنامه مهمترین تفاوت بودجه سال 96 با بودجه سال های قبل در رابطه با اجرا، کنترل و نظارت بودجه است در واقع برای اولین بار در حیات دانشگاه در بودجه سال 96 اجرا و کنترل مصرف بودجه از طریق نرم افزار کنترل بودجه صورت خواهد گرفت که گام‏های مد نظر مبتنی بر ثبت حسابداری بودجه ای در این خصوص به شرح زیر است:تنظیم موافقت نامههای بودجه بین حوزه برنامه ریزی(به نمایندگی از ریاست) با معاونت ها و حوزه ها، تامین اعتبار بودجه مصوب، تخصیص بودجه ،اعتبار بودجه تعهد شده، پرداخت وجه بودجه تخصیصی.

این بخشنامه در خصوص نرخ شهریه تصریح می کند:شهریه پایه دانشجویان قدیم رشته های غیر پزشکی و علوم پزشکی(شامل ورودی های 95 و قبل از آن) بر اساس شهریه پایه ای که هر ورودی در سال 1395 پرداخت کرده است، در سال تحصیلی 97-96 بدون افزایش در نظر گرفته شود.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

دوشنبه 26 مهر 1395

تاثیر تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه علمی کشور/ بیش از هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور در 100 مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند​

میرزاده در ادامه با بیان این که تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای رتبه علمی کشور تاثیرگذار بوده گفت: ایراندر حوزه نانو رتبه 6 دنیا را در اختیار دارد که 1500 مقاله ثبت شده در این حوزه 30 درصد مربوط به محققان و پژوهشگراندانشگاه آزاد اسلامی است همچنین مقام علمی کشورمان در پایگاه معتبر علمی (ESI) در رده 16 قرار دارد که اگر تولیداتدانشگاه آزاد اسلامی را در این آمار در نظر نگیریم این رتبه 23 خواهد شد. در سال 2015 حدود 20 درصد از تولیدات علمی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی تولید شده است.

وی گفت: در حوزه اقتصاد دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، بیش از هزار شرکت دانش بنیانو واحد فناور در100 مرکز رشد با حضور دانشجویان اساتید و محققان دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند.

میرزاده افزود: امسال در نمایشگاه اقتصاد بنیان دانشگاه آزاد اسلامی 673 محصول تجاری شده دانشگاه عرضه شد که همه این محصولات در سامانه‌ای به نام آزاد اکسپو در دسترس قرار دارند .

وی ادامه داد در دانشگاه آزاد اسلامی براساس برنامه‌ای که تدوین شده تا سال 1399 باید وابستگی شهریه به 60 درصد برسد.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر میرزاده چه درخواست هایی داشتند؟

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اگر امروز هر فردی می‌تواند به راحتی در کشور تحصیل کند، بخش قابل توجهی از این موضوع به خاطر وجود دانشگاه آزاد اسلامی است. در مقطع کارشناسی ارشد کمتر کسی وجود دارد که مشتاق تحصیل باشد و نتواند در این مقطع ادامه تحصیل دهد.

احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه ایننشست گفت: وجود این تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد نشان دهنده اهمیت کار این مجموعه علمی است. در این دوره هم کمیسیون آموزش مانند دوره قبل حمایت‌های خود را از دانشگاهآزاد خواهد داشت چرا که به این مجموعه و اقدامات صورت گرفته در آن اعتقاد داریم.

امینی‌فر نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز با تشکر از برگزاری این جلسه گفت: از مسئولاندانشگاه آزاد اسلامی به دلیل بومی گزینی اعضای هیات علمی تشکر ویژه داریم و تقاضا داریم تا توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی می‌ خواهیم تا نسبت به کیفی سازی در حوزه علوم پزشکی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

حجت الاسلام علی عسکری: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در نقطه‌ بالندگی‌اش قرار دارد

وی با گریزی به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر در نقطه‌ بالندگی‌اش قرار دارد و ارزش‌های بزرگ دینی و افکار امام (ره) در این دانشگاه جلوه‌گر است ، چرا که از زمان پیدایشش به دستور امام (ره ) و پس از آن با حمایت‌های آیت‌الله هاشمیرفسنجانی ، کلیه اعضا آن اعم از استاد ، دانشجو و روحانی با کمک هم برای پیش بردن اهداف آن تلاش کردند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نشست اخیر فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس با رئیس دانشگاهگفت: «همه راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله 16 راهبرد اصلی و 60 راهبرد فرعی از طرف نمایندگان محترم تایید شد؛ از جمله توسعه تحصیلات تکمیلی، بومی‌گزینی و کیفی‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.»

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

سه‌شنبه 27 مهر 1395

ابلاغ شیوه نامه نحوه اعطای امتیازات جدید به جانبازان و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی

براساس این بخشنامه در صورت صدور مجوز به کارگیری نیروی انسانی جدید، علیرغم ممنوعیت استخدام در دانشگاه‌آزاد اسلامی، 25 درصد از نیازهای استخدامی و تامین نیروی انسانی در دانشگاه به خانواده های شاهد، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندانشهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند.

همچنین 5 درصد سهمیه استخدامی به رزمندگان با سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و نیز فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت اختصاص خواهد یافت.

طبق این شیوه نامه 100 درصد حقوق و مزایا اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف هستند.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

چهارشنبه 28 مهر 1395

دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال 1000میلیارد کمتر از خانواده‌ها شهریه دریافت کرده است

دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیاندانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه با وجود تورم هرساله و افزایش هزینه های دانشگاه و نیز اهتمام دانشگاه به افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی چشم پوشی از چنین مبلغی سخت است، گفت: با مدیریت هزینه ها در دانشگاه آزاد اسلامی و ابلاغ بخشنامه های بسیاری از جمله بخشنامه صرفه جویی و ...، کاهش اتکا به درآمدهای شهریه ای و استفاده از منابع غیر شهریه ای همچون سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان در راستای کمک بهدانشجویان و خانواده های آنها و نیز تسهیل در امر آموزش و تکریم ارباب رجوع این مهم به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه در این مدت مجوز افزایش شهریه تا 20 درصد توسط وزارت علوم به دانشگاههای غیر دولتی داده شده است،‌گفت: در شهریه سال 1396 افزایش در نظر گرفته شده دردانشگاه آزاد اسلامی تنها10 درصد شهریه متغیر مصوب شده است که معادل 50 درصد رقم مذکور توسط وزارت علوم است و شهریه پایه دانشجویان قدیم نیز بدون هیچ افزایشی در سال 96 در نظر گرفته خواهد شد.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

حسین‌زاده لطفی: فرایند جذب دانشجو در همه رشته‌محل‌ها بر اساس قوانین وزارت علوم است

فرهاد حسین‌زاده لطفی در شورای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دانشگاه به تصویب رسیده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ارائه شده توسط واحدها، فعالیت‌های هر واحد رصد و پیگیری می شود که بر این اساس همه واحدها باید نسبت به تحقق اهداف پیش بینی شده بطور جدی پیگیر باشند.

وی در پاسخ به درج خبری در برخی رسانه ها مبنی بر عدم وجود هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی که صلاحیت دفاع از رساله دکتری را داشته باشند به مصوبه وزارت علوم در مورد اساتید راهنما برای دفاع از رساله دکتری اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور بیش از 12300 عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادی، دانشیاری و استادیار با بیش از دو سال سابقه کاری نسبت استاد به دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی 2.6 است که نسبت به بسیاری از دانشگاه های دولتی که ظرفیت رساله دکتری در آنها 4 تا 8 نفر بوده پایین‌تر است.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

وزیر آموزش عالی عراق: از امکانات و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی شگفت‌زده شدم

دکتر سلام حسن طه، معاون علمی و بین الملل وزارت آموزش عالی عراق با ابراز خرسندی از حضور در جلسه مشترک با مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: پس از ارائه گزارش توسط مدیرکل بین الملل دانشگاه درخصوص امکانات و قابلیت های دانشگاه آزاد اسلامی بسیار شگفت‌زده شدم.

وی افزود: توانمندی های بالای دانشگاه آزاد اسلامی، نشان دهنده توجه کشور ایران به دانشگاه های خصوصی است.

دکتر حسن طه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه عظیمی از دانشجویان، اساتید، فضاهای آموزشی و خدمات آزمایشگاهی و بیمارستان های فعال است، گفت: این مجموعه بسیار بینظیر است و با توجه به سفرهای زیادی که بهدانشگاه های کشورهای مختلف داشته ام، مشابه دانشگاه آزاد اسلامی ندیده ام.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

پنج‌شنبه 29 مهر 1395

اولین گردهمایی سراسری مسئولان ساها/ایرانبخش:ساها مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و تجلی واقعی اقدام و عمل است

ایرانبخش افزود: «افزایش و ارتقای تولید علم، افزایش منابع غیرشهریه ای، جلوگیری از خریدهای تکراری، رضایتمندی جامعه علمی کشور و کمک به ایجاد قطب‌های علمی از اهداف کلی ساها است.»

مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در زمان مدیریت دکتر میرزاده با تعریف مأمورت های جدید تحولی شگفت در حوزه آزمایشگاه‌ها داده و مدل مناسبی از شبکه سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع موجود و تحقق عدالت پژوهشی را در اقصی نقاط کشور ارایه کند و انتظار می‌رود ساها با یک نگاه ملی به عنوان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند نظام مورد بهره‌برداری پژوهشگران و صنعتگران ایران اسلامی قرار گیرد.»

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

تصویب اساسنامه جدید کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی/ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و خدمات با فعال شدن کانون فارغ التحصیلان دانشگاه

دکتر میرزاده همچنین از تصویب اساسنامه جدید کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامیخبر داد و گفت: دانشگاه آزاداسلامی دارای 5.7 میلیون فارغ التحصیل است، که به منظور حمایت از آنان و ارتباط فارغ التحصیلان این دانشگاه با صنعت و خدمات ونیز استفاده از ظرفیت انان برای حنایت از دانشگاه ، اساسنامه جدید کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد و اعضایحقیقی جدید هیات امنای این کانون نیز انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در اساسنامه کانون فارغ التحصیلان ارتباطی دو طرفه میان دانشگاه و فارغ التحصیلان ایجاد شده است، گفت: امیدواریم با راه اندازی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم در راستای حمایت از فارغ التحصیلان این دانشگاه و اشتغالزایی آنان گام برداریم و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاداسلامی نیز در راستای تحقق اهداف دانشگاه و با ارتباط هرچه بیشتر بابخش صنعت و خدمات دانشگاه خودشان را یاری دهند.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی: برگشت بیش از 600 میلیارد تومان از منافع دانشگاه از سال 92 تا 95/ جمع آوری آمار دعاوی دانشگاه برای نخستین بار

دکتر علیرضا مصدق مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عمده مسائلی که در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر حوزه ها وجود دارد، دعاوی مربوط به املاک است، تصریح کرد: با ارزشمند شدن املاک دانشگاه آزاد اسلامی، مدعیان زیادی پیدا شده اند که پس از بررسی ها تا نیمه اول سال 95 موفق شدیم بیش از 600 میلیارد تومان از منافع دانشگاه را برگردانیم که شامل 175 پرونده جاری بوده است.

وی افزود: بیشترین موضوعی که دانشگاه آزاد اسلامی از باب کیفری و از سنوات گذشته با آن مواجه است، جعل و استفاده از سند مجعول، تحصیل مال از طرق نامشروع، خیانت در امانت و افترا بوده که در سال 93 با بخشنامه ریاست دانشگاهآزاد اسلامی، جلوی نیمی از این دعاوی گرفته شد.

دکتر مصدق با اشاره به اینکه با دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه های نظارتی دانشگاه بسیار فعال عمل کرده اند، گفت: پرونده های حقوقی در برخی از استان های کشور وجود داشته که مربوط به قبل از دهه 80 است اما به خاطر اینکه حق دانشگاه آزاد اسلامی در این پرونده ها مستتربوده، این پرونده ها به جریان درآمد و بسیاری از آنها حل شد. در واقع حفظ شأن دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

دکتر میرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل وارونه جلوه دادن حقیقت قانونی بودن اعتبار برخی رشته ها متحمل زیان شد

دکتر میرزاده خطاب به حجت الاسلام انصاری معاون حقوقی ریاست جمهوری در مورد قانون مذکور گفت: طبق اعلام دفتر حقوقیمجلس ، قانون تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها به قوت خود باقی بوده، بلکه لازم الاجراست. به همین خاطر می توان گفت همه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نحوه اجرای این قانون محل اختلاف نظر دانشگاه با وزارت علوم است، تصریح کرد: همین اختلاف در عمل باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر وارونه جلوه دادن حقیقت قانونی بودن اعتبار رشته هایش در سال 95 نسبت به سال 94، متحمل زیان شود.

مشروح این خبر را در اینجا بخوانید.

101/103

کد خبر: 687902

وب گردی

وب گردی