ایران برای عرضه محصولات پتروشیمی به اروپا آمادگی دارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از اعلام آمادگی مجتمع های پتروشیمی کشور برای عرضه محصولات تولیدی به اروپا از جمله کشورهای آلمان و بریتانیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت نفت، «مهدی شریفی نیک» ضمن معرفی شرکت بازرگانی پتروشیمی و شرکت های وابسته، به توانایی ارایه خدمات این شرکت‎ها در زمینه حمل و نقل، سرمایه گذاری، بسته بندی و صادرات محصولات پتروشیمی ایران در بازار های بین المللی اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: پس از خصوصی سازی، 45 درصد سهام این شرکت به PGPIC بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران انتقال یافت که 42درصد یعنی معادل 60 میلیون تن در سال ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران را در اختیار دارد.

**سهم 30 درصدی شرکت بازرگانی پتروشیمی در صادرات ایران
شریفی نیک با اشاره به جایگاه این شرکت در صنعت پتروشیمی ایران در سال 2015ادامه داد: حدود 25 درصد صادرات صنعت پتروشیمی ایران به ارزش ٣٠ درصد را این شرکت انجام می دهد.
به گفته وی، شرکت بازرگانی پتروشیمی نه تنها برترین صادرکننده ملی از میان پنج صادرکننده برتر داخلی بوده است بلکه به عنوان برترین صادرکننده تولیدات پتروشیمی، صادرات حدود یک میلیون تن آروماتیک ها، حدود ٢ میلیون تن گاز مایع و حدود 600 هزار تن پلیمرها را در کارنامه خود دارد.
وی افزود: حدود ٣٠ در صد صادرات پلی اتیلن ایران به چین نیز از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی صورت گرفته است.
شریفی نیک درباره جایگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی در اروپا در سال 2015 نیز گفت: با توجه به تحریم ها حضور قابل توجهی در آن سال نداشتیم، اما با این وجود میزان صادرات محصولات پتروشیمی در این سال حدود 16 هزار تن به ارزش 5.5 میلیون دلار به بازارهای اروپایی بوده که مهمترین این محصولات به ترتیب شامل کاستیک سودا، PET، SBR و ایزوسیانات است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی عمده ترین بازار عرضه محصولات این شرکت را در اروپا کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان و رومانی عنوان کرد و گفت: این شرکت ٢٠ انبار ذخیره کالا در چین، ٢ انبار در ویتنام، ٢ انبار در امارات متحده عربی و یک انبار در هندوستان دارد تا بتواند هرچه سریعتر کالای مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار دهد.
شریفی نیک درباره چشم انداز شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: آمادگی داریم در کشورهایی مانند بریتانیا و آلمان و همه کشورهای اروپایی محصولات پتروشیمی را عرضه کرده و با شرکت های داخلی و خارجی همکاری مشترک داشته باشیم.
وی توسعه تجارت محصولات معدنی مانند تولیدات نفتی، مس، آهن و زغال سنگ ، همکاری در طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری، ارائه خدمات در بازار تجارت ایران شامل بازاریابی طرح ها، ارایه خدمات به همراهان تجاری برای دستیابی به مجوزهای لازم، سرمایه گذاری در زنجیره تجارت در بازارهای داخلی و بین المللی، مشاوره برای یافتن فرصت های جدید صادراتی، صادرات محصولات نهایی صنایع پایین دست پتروشیمی را از دیگر اقدام هایی برشمرد که این شرکت قادر است به مشتریان خود ارایه کند.
شرکت بازرگانی پتروشیمی بیش از 25 سال است که محصولات صنعت پتروشیمی ایران را به بازارهای بین المللی معرفی می کند و یکی از بزرگترین شرکت های خاورمیانه است که در زمینه فروش محصولات به بازارهای داخلی و بین المللی فعالیت می کند، این شرکت در سال ٢٠١٠ مطابق با بخشنامه خصوصی سازی 52درصد از سهام خود را به شرکت سرمایه گذاری ایران واگذار و به صورت رسمی فعالیت های تجاری و مالی خود را آغاز کرد.

602/401

کد خبر: 688066

وب گردی

وب گردی