استفاده از نظرات نخبگان حقوقی برای برداشت گامهای موثر در مسیر توسعه حقوقی کشور

اولین جلسه شورای علمی معاونت حقوقی رئیس جمهوری به ریاست دکتر انصاری و با حضور اساتید برجسته حقوقی کشور آیت اله محقق داماد، دکتر هاشمی ، دکتر صفایی، دکتر مهرپور، دکتر آشوری، دکتر سیمایی صراف و .... برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام انصاری در شورای علمی معاونت حقوقی مطرح کرد استفاده از نظرات نخبگان حقوقی برای برداشت گامهای موثر در مسیر توسعه حقوقی کشور
معاون حقوقی رئیس جمهوری در نشست شورای علمی معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت: مایه افتخار است که در راستای برنامه‌ریزی جدید برای توسعه حقوقی کشور از محضر اساتید و بزرگان حقوقی کشور بهره‌مند باشیم تا بتوانیم گامهای متین و مؤثرتری در این مسیر برداریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری تصریح کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهوری مسئول تهیه پیش‌نویس لوایح و دستورالعملها و مقررات لازم برای اجرای قوانین و نیز تهیه پیش‌نویس مباحث حقوقی، ترویج و آموزشهای حقوقی در مجموعه ریاست جمهوری و قوه مجریه است. لذا بند ه چه در دوره جدید که این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام و چه در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، همواره سعی کرده‌ام از نظرات و دانش اساتید و بزرگان و فرهیختگان حقوقی کشور در راستای اجرای مسئولیتهای محوله بهره‌ بگیرم. دکتر انصاری با اشاره به اینکه در دوره پیشین انتصاب بنده به مسئولیت معاونت حقوقی رئیس جمهوری با تشکیل شورای علمی و استفاده از حضور اساتید برجسته حقوق نتایج، سازنده و مفیدی حاصل شد، اظهار داشت: به اعتبار دستاوردهای تشکیل شورای علمی در آن دوره، امروز نیز اولین جلسه رسمی شورای علمی معاونت حقوقی رئیس جمهوری را تشکیل دادیم.
معاونت حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: اولین دستور جلسه امروز تنظیم اولویتهای پژوهشی و تحقیقی در تهیه لوایح قانونی است که در معاونت 15 عنوان و موضوع برای این موضوع احصاء و مشخص شده است. در این جلسه نیز مواردی که از سوی اساتید و حاضران محترم بسته به نیازها و مقتضیات وضعیت امروز کشور مطرح می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا فهرست نهایی شده وارد فاز عملیاتی برای تهیه پیش‌نویس‌های موردنظر باشد.
حجت‌الاسلام انصاری حضور شخصیتی حقوقدان در کسوت ریاست جمهوری را فرصتی بسیار مناسب برای توجه به موضوعات حقوقی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شخص آقای دکتر روحانی اشتغالات متعدد و سنگینی داشته‌اند که حل و فصل یکی از مهمترین مسائل بین‌المللی که می‌رفت تا کشور را درگیر جنگی تمام عیار کند، با رویکرد حقوقی یکی از این اشتغالات بود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: تنقیح قوانین کشور در دولت یازدهم به شکلی جدی پیگیری شده است و این اقدام خود فرصت و بستری برای طرح دیدگاهها و نقد قوانین از سوی صاحب نظرات حقوقی کشور است. تنقیح قوانین نوعی میانبر به اصلاح، پالایش و روزآمد کردن قوانین کشور است.
آیت‌الله محقق داماد و دکتر صفایی نیز در ابتدای این نشست، با تشکر از برگزاری این جلسه، تشکیل چنین جلساتی را مایه مباهات و نشانه توجه و اهمیتی دانستند که دولت برای مسائل حقوقی و استفاده از نظرات حقوقدانان قائل است.
آیت‌الله محقق داماد با تبریک برگزاری این جلسات، آن را نشانه حاکم شدن روش علمی مدیریت بر کشور توصیف کرد که باعث خوشحالی است. دکتر صفایی نیز با اشاره به سابقه برگزاری این جلسات در دوره قبلی تصدی دکتر انصاری بر معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت که امیدوارم ثمرات سازنده آن جلسات تکرار شود.

108

کد خبر: 688078

وب گردی

وب گردی