سفیر مسکو: دولت انگلیس درصدد محدود کردن کارکنان سفارت روسیه است

'الکساندر یاکوونکو' سفیر مسکو در لندن، دولت انگلیس را متهم کرد که با تاخیر 'غیرقابل درک' در صدور ویزا برای کارکنان سفارت روسیه، به دنبال کاهش و محدود کردن شمار آنها است.

به گزارش ایسکانیوز، سفیر روسیه در گفت وگو خبرنگاران در محل اقامتش که بخش هایی از آن اوایل روز شنبه از سوی منابع انگلیسی منتشر شد، گفته است که تاخیر در صدور ویزا، سبب شده است که شمار نیروهای سفارت روسیه در حال کاهش باشد و این مساله این سؤال را ایجاد می کند که انگلیس شمار نیروهای سفارت در حد کنونی را کافی می داند.
وی عنوان کرده است که شمار نیروهای سفارت روسیه در حال حاضر کافی نیست و در صورت عدم صدور به موقع ویزا برای کارکنانش شمار آنها از این که هست، بیشتر کاهش خواهد یافت.
سفیر روسیه با ابراز امیدواری در خصوص حل این مشکل از سوی دولت کنونی انگلیس گفت: 'در لندن، ما درکی از راهبرد این دولت بر روی مسایل ویزا نداریم.'
الکساندر یاکوونکو همچنین از 'ترزا می ' نخست وزیر و 'بوریس جانسون ' وزیر خارجه انگلیس و رسانه های انگلیسی به دلیل اظهارات 'ضد روسی شان ' انتقاد کرد.
سفیر روسیه گفت: 'در انگلیس آزادی بیان وجود ندارد و به همین دلیل نسبت به وضعیت رسانه های انگلیسی شدید نگران است.'
وی با اشاره به بسته شدن حساب شبکه تلویزیونی 'راشا تودی' از سوی بانک 'نت وست' از زیرمجموعه های رویال بانک اسکاتلند، افزود: این نتیجه را می تواند گرفت که آنها خواهان طرح دیدگاه های جایگزین در اینجا نیستند و به دنبال این هستند که فعالیت این شبکه را در این کشور غیرممکن کنند.
اظهارات سفیر روسیه در حالی صورت می گیرد که روابط لندن و مسکو در حال حاضر درخصوص مسایل مرتبط با سوریه، اوکراین و نیز قتل 'الکساندر لیتویننکو' یک مأمور پیشین 'کی جی بی' دچار چالش شده است.
بوریس جانسون اخیرا در سخنانی خواستار تجمع اعتراضی مردم انگلیس در برابر سفارت روسیه در لندن درارتباط با حملات هوایی این کشور در حلب شده بود.
'ترزا می ' نخست وزیر انگلیس نیز در جریان نشست شورای اروپایی در بروکسل ضمن محکوم کردن حملات هوایی روسیه در حلب، خواستار تشدید فشارها علیه مسکو شد.
در همین حال یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس شامگاه گذشته گفت که هیچ سیاستی در خصوص ایجاد تاخیر برای صدور ویزا برای کارکنان سفارت روسیه در لندن وجود ندارد.

ایرنا

208/201

کد خبر: 688089

وب گردی

وب گردی