شرکتهای مکزیکی به تهران می آیند/ دکتر ربیعی به سنای مکزیک دعوت شد

دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دعوت رییس کمیسیون روابط خارجی مکزیک و کمیسیون ها و کمیته های مشترک به سنا دعوت شد.

به گزارش ایسکانیوز،در این نشست که با حضور خانم گابریل گوارباس بارون رییس کمیسیون روابط خارجی سنا و جمعی از سناتورهای سنای مکزیک برگزار شد تبادل تجربیات در حوزه های اقتصادی صندوقها ، روابط دوجانبه و نیز توسعه روابط در حوزه های تامین اجتماعی و آموزشهای فنی و حرفه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
دکتر ربیعی زمینه های سرمایه گذاری در ایران و چگونگی حضور سرمایه گذاران را مطرح و همچنین اقدامات و دستاوردهایی که ایران با گروه 1+5 داشته اند را تشریح کرد.
رییس کمیسیون روابط خارجی سنای مکزیک نیز در این نشست دیدگاههای خود را در ارتباط با توسعه روابط پس از برجام مطرح و تاکید داشت: در زمینه سرمایه گذاری در ایران حتما یک هیات به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد.
همچنین مقرر شد در ارتباط با تبادل نظر و تجربیات در حوزه فقر زدایی کمیته های مشترک همکاری تشکیل شود. علاوه بر این قرار شد شرکتهای اقتصادی مکزیک برای سرمایه گذاری و برگزاری نشست با شرکتهای اقتصادی تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی به تهران بیایند.

برپایه این گزارش خانم گابریل گوارباس بارون رییس کمیسیون روابط خارجی سنای مکزیک قرار شد در راس هیاتی برای توسعه همکاریهای مشترک در ماههای آینده به ایران سفر کند .
گفتنی است سفر دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکزیک در مطبوعات و رسانه های محلی بازتاب گسترده ای داشته به نحوی که وزرای کار و اقتصاد در این خصوص بیان داشتتند که رییس جمهور مکزیک همکاریها میان ایران و مکزیک را با اهمیت دانسته و ترغیب شده اند که همکاریها میان دو کشور را گسترش دهند .
***دکتر علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ملاقاتهای خود با آقای ایلدفونسو گواخاردو ، وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات طرفین زمینه های همکاری در حوزه اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری و تسهیلات دو کشور برای فعالیت های بخش های خصوصی تجاری و دیگر موضوعات مرتبط را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر ربیعی در این دیدار ضمن تشریح سیاست های اقتصادی و تجاری دولت جمهوری اسلامی ایران و نتایج مثبت بدست آمده در شاخص های عمده اقتصادی کشوردر ظرف سه سال گذشته ، با ارائه برخی آمارهای کلان اقتصادی از جمله در زمینه های کنترل نرخ تورم ، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، به تبیین موفقیت حاصله پرداخت .
وی افزود: ظرفیتها و فرصت های جدید حاصل از سیاست اقتصادی دولت و فضای پسابرجام، زمینه بسیار مساعدی برای مبادلات اقتصادی و تجاری کشورمان با دیگر کشورهای جهان از جمله مکزیک و آمریکای لاتین فراهم آورده است.
مقام مکزیکی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش خلاصه ای از دستاوردها و تحولات اقتصادی مکزیک ظرف بیست سال گذشته ، و اصلاحات به عمل آمده در حوزه های انرژی ، ارتباطات ،​ زیر ساختها و آموزش، اظهار داشت: کشورش بدنبال گسترش و متنوع سازی مبادلات تجاری خود با تمام جهان می باشد و برای این منظور تا کنون علاوه بر نفتا، با بیش از 44 کشور جهان قرارداد تجارت آزاد منعقد نموده است.
آقای گواخاردو همچنین از نتایج سفر اخیر هیات تجاری مکزیک در شهریورماه به تهران ابراز رضایت کرده و ابراز امیدواری نمود این سفرها در آینده تداوم یابد.
پیش از این دیدار وزیر تعاون،​ کار و رفاه اجتماعی کشورمان با رئیس و تنی چند از مسئولین سازمان تامین اجتماعی مکزیک دیدار و درخصوص زمینه های همکاری سازمانهای ذیربط به بحث وتبادل نظر پرداختند.

602/403

کد خبر: 688167

وب گردی

وب گردی