سومین جلسه کارگروه ارتقا اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات برگزار شد

سومین جلسه کارگروه ارتقا اقتصادی ، مشارکت های مردمی و تسهیلات با حضور دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه آیین نامه نحوه تشکیل و فعالیت کارگروه ملی و استانی ارتقا اقتصادی و مشارکت های مردمی و تسهیلات ستادهای ملی و استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا ، بهسازی و نوسازی ( پهنه های نابسامان میانی، محدوده های تاریخی، پهنه های شهری با پیشینه روستایی و سکونت گاه های غیر رسمی ) شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

اجرای راهبردها و سیاست های مندرج در سند ملی راهبردی احیاء بهسازی ، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در زمینه های آموزشی، مهارتی ، کارآفرینی ، اشتغال و گسترش حمایت های اجتماعی ، تعامل و اقدام مشترک نهادهای دولتی، عمومی، مردمی ، تعاونی، خصوصی و همچنین بسترسازی ، جهت ایجاد مشاغل خرد و فرصت های شغلی پایدار از طریق شناسایی امکانات و محدودیت های اقتصادی در سطوح منطقه ای و محلی ، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و نداشتن مهارت های زندگی و مهارت های مورد نیاز بازار کار با ایجاد فرصت های شغلی ، آموزش های مهارتی از اهداف تشکیل این کارگروه است .

لازم به ذکر است : بررسی برنامه های در حال اجرا در زمینه های ارتقا اقتصادی ، مشارکت های مردمی و تسهیلات به منظور احیا ، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، تدوین برنامه های پیشنهادی برای ارائه به ستادهای ملی و استانی در زمینه های ارتقا ء مهارت های شغلی و تحصیلی و آموزش های مهارتی ، توسعه مشارکت زنان و جوانان در فعالیت های اقتصادی محلات هدف ، رسیدگی به سایر امور ارجاعی از سوی ستادهای ملی و استانی ، تکمیل بانک اطلاعات شاخص های اقتصادی اشتغال با همکاری دستگاههای مرتبط ، پیشنهاد بازنگری دز قوانین و مقررات محدود کنتده و ... شرح وظایف این کارگروه می باشد.

همچنین ، تهیه برنامه های سالانه منطبق با اهداف و رعایت اولویتها در کوتاه مدت ، میان مدت ، و کوتاه مدت با مشارکت دستگاه های عضو کارگروه ملی و کمیته استانی و پیگیری اجرای آنها ، تشکیل و راه اندازی و نظارت بر فعالیت دستگاههای عضو کارگروه ملی و کمیته استانی و همچنین ارزیابی عملکرد آنها در دوره های زمانی مشخص ، همکاری و هماهنگی بین بخشی با دستگاههای مرتبط با برنامه های ارتقاء اقتصادی و مشارکت های مردمی و تسهیلات از قبیل انعقاد و اجرای تفاهم نامه های همکاری از وظایف دبیرخانه این کارگروه هست .

گفتنی است : این آیین نامه مشتمل بر 7 ماده و 3 تبصره در مرداد ماه امسال به تصویب ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری رسید .

602/403

کد خبر: 688189

وب گردی

وب گردی