کم و کیف اختصاص یارانه بسته سفر از دید معاون گردشگری کشور

معاون گردشگری کشور گفت: اگر تاکنون یارانه بسته سفر به تورهای گردشگری استان های کمتر شناخته شده آنطور که باید داده نشده به این دلیل است که فصل سفر برخی از استان ها نیمه دوم سال است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر،مرتضی رحمانی‌موحد درباره اینکه برخی استان ها یارانه بسته سفر و برگزاری تورهای ارزان قیمت را اجرایی نکرده‌اند، گفت: مجری این کار باید دفاتر خدمات مسافرتی ۷ استان کشور باشند، فصل سفر برخی از ا این استان‌ها در تابستان و برخی دیگر در نیمه دوم سال است. ما بودجه‌ای را فریز کرده‌ایم و استان‌ها باید دفاتر خدمات مسافرتی فعال را پیدا کرده و بسته سفر از آنها بگیرند تا آنها این بسته های سفر را در همکاری با آژانس های مسافرتی تهران بفروشند.

او گفت: از سوی دیگر ما هم برای این بسته های سفر اگر به عنوان مثال ۵۰۰ هزار تومان هزینه داشت ۱۰۰ هزار تومان یارانه بسته سفر می دهیم تا آن تور به قیمت ۴۰۰ هزار تومان فروخته شود اما این نوع قیمت‌ها بستگی به کیفیت و تعداد روزهای سفر دارد.

رحمانی موحد گفت: دفاتر خدمات مسافرتی در این باره توجیه شده اند که ما یارانه سفر را به آژانس ها می‌دهیم و در نهایت قیمت سفر به ۷ استان کشور پایین تر می آید و این طرح را به ۷ استان کمتر شناخته شده کشور شامل کرمان، کرمانشاه، لرستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کردستان ابلاغ کرده ایم. این تورها اکنون در کرمانشاه و لرستان اجرا شده است، برخی دیگر نیز در نیمه دوم سال شروع به فعالیت می‌کنند.

703

کد خبر: 688195

وب گردی

وب گردی