کوثری خبر داد: نخستین دوره تخصصی تربیت مربی برای کم بینایان و نابینایان

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کم بینایان و نابینایان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این انتشارات، مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در بازدید از مرکز هوشمند کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینای تهران ضمن اعلام مطلب فوق گفت: همانطور که می دانیم مشکلات بزرگسالان نابینا ناشی از عدم تعلیم و تربیت صحیح آن ها در کودکی است.

او همچنین عواملی چون فقدان آگاهی والدین و عدم شناخت کافی مربیان از اهمیت آموزش و هدایت این کودکان را زمینه ساز اختلالات و محدودیت های مضاعف و رفتارهای نابهنجار و نامناسب اجتماعی برشمرد.

وی افزود: با توجه به ضرورت پرداخت این مهم، تصمیم به برگزاری این دوره توسط مرکز آموزش انتشارات علمی و فرهنگی گرفته شد و با مشارکت و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران که آنها نیز دغدغه کار در این مورد را دارند، این دوره برگزار می شود.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور تأمین و تربیت نیروهای متخصص، دوره های مختلفی با عنوان تربیت مربی کم بینایان و نابینایان پیش‌بینی شده است که برای اجرای این طرح، افراد واجد شرایط، شناسایی و به مرکز آموزش انتشارات علمی و فرهنگی معرفی می‌شوند و پس از گزینش نهایی، توسط هیئت بررسی، آموزش های تخصصی مرتبط به آن ها داده می شود.

کوثری در ادامه گفت: افرادی که دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و دوره‌های کارورزی را با موفقیت به اتمام برسانند مدرک تخصصی دریافت می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را تربیت و تامین کادر تخصصی، توسعه دوره های آموزشی، پاسخگویی به نیازهای کم بینایان و نابینایان عنوان کرد.

502502

کد خبر: 688204

وب گردی

وب گردی