برنامه جامع برای احیاء بافت های تاریخی طراحی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می رسد در این شرایط طراحی یک برنامه جامع برای احیاء بافت های تاریخی می تواند بسیاری از مشکلات بافت های فرسوده شهرهای ایران را رفع و رجوع کند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید حمزه امینی گفت: بافت های تاریخی به دلیل عدم رسیدگی صحیح و کمبود منابع سال هاست به سمت فرسودگی رفته اند و تبدیل به جزایری از آسیب های اجتماعی و مشکلات شهری در بسیاری از شهرهای کشور شده اند.

نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: رفع مشکلات این بخش ها هم اکنون به کلاف سر در گمی تبدیل شده که حتما باید راهی برای باز کردن آن پیدا کرد و در بسیاری از شهرها باید به سرعت برای آن تصمیم گیری شود.

او ادامه داد: نو سازی این بافت ها دو مشکل عمده دارد. یکی اینکه بودجه و اعتبارات مورد نیاز آن قابل تامین نیست و دیگر اینکه در روند این نوسازی ها عموما بافت تاریخی شهرهخا از بین می رود و یک هویت زدایی شهری صورت می گیرد که در بسیاری از نقاط کشور شاهد آن بوده ایم.

حمزه امینی تاکید کرد: فرآیند احیاء یک مسیر مناسب و صحیح برای فایق آمدن بر مشکلات بافت های تاریخی است، چرا که همزمان با تغییر و بهسازی بافت فرهنگی و اجتماعی و همینطور اصلاح منظر و بافت معماری شهری، زمینه ساز فعالیت های اقتصادی نیز در این بافت ها خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: به نظر می رسد در این شرایط طراحی یک برنامه جامع برای احیاء بافت های تاریخی می تواند بسسیاری از مشکلات بافت های فرسوده شهرهای ایران را رفع و رجوع کند.

402/105

کد خبر: 688238

وب گردی

وب گردی