کاهش آلایندگی هوا با ورود اتوبوس‌های گازسوز به چرخه حمل و نقل عمومی

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت:‌ اتوبوس‌‌های یورو 6 با ظرفیت 120نفر در راستا‌ی کاهش آلودگی هوا وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در مراسم معاینه فنی اتوبوس‌های سیاسی که امروز در مرکز معاینه فنی بسیج برگزار شد، با بیان اینکه اتوبوس‌هایCNG سوز تمام استاندارهای یورو6 را برای تردد دارند، گفت: یکی از مشکلات شرکت اتوبوسرانی ایمنی مسافران در حین سوار و پیاده شدن بود چرا که عمده مسافران میان درها می‌ماندند و تا متوجه شدن راننده برای باز کردن در، زمان زیادی صرف می‌شد.

او افزود: درهای اتوبوس‌های CNGسوز مانند درهای مترو طراحی شده و اگر در مواقع بسته شدن مانعی در مقابل آن باشد درها مجدداً باز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به ظرفیت اتوبوس‌های یورو 6 تصریح کرد: این اتوبوس‌ها ظرفیت 120 مسافر دارند و یکی از مهمترین ویژگی‌های این اتوبوسها، رمپ ویژه معلولان است.

سنندجی ادامه داد: افراد معلول و ناتوان با فشردن رمپ‌هایی که در درون اتوبوس تعبیه شده به راننده اطلاع می‌دهند که باید رمپ اتوبوس ویژه معلولان را باز کند و با باز شدن این رمپ معلولان می‌توانند به راحتی تردد کنند.


او اضافه کرد:‌ همچنین صندلی ویژه ای برای معلولان در این اتوبوس‌ها طراحی شده و چراغ‌هایی که بر روی صندلی ویژه معلولان برای اتوبوس یورو 6 طراحی شده نشان از آن دارد که صندلی ‌ها ارتفاع کمتری دارند و مخصوص معلولان هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه اتوبوس‌های یورو 6 دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد هستند، گفت:‌ طراحی این اتوبوس‌ها به گونه‌ای است که تا زمان بسته شدن درها اجازه حرکت ندارند.

سنندجی با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های یورو 6 به وسیله یکی از شرکت‌های داخلی، از کشور ایتالیا وارد تهران شده است، تصریح کرد:‌ این اتوبوس به صورت آزمایشی در خط 7 بی‌آر‌تی تهران مشغول به فعالیت می‌شود و تا 15 روز آینده تمام تست‌ها بر روی این اتوبوس انجام می‌شود و در صورت موفق بودن تست‌ها، نسبت به خرید انبوه آن‌ها اقدام می‌کنیم.

او با بیان اینکه هزینه هر دستگاه اتوبوس یورو 6 ، 500میلیون تومان است، گفت:‌ شهرداری تهران در راستا‌ی کاهش آلودگی هوا و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی اقدام به خرید اتوبوس‌های یورو 6 کرده است.

703

کد خبر: 688261

وب گردی

وب گردی