ناصر چشم آذر:فضای موسیقی فیلم  امیدوارکننده است ولی خالی ازتکرار نیست!

ناصر چشم آذر معتقد است:فضای موسیقی فیلم در سینمای ایران امیدوار کننده ولی خالی از مشکل و تکرار نیست. متاسفانه در بسیاری موارد آنگونه که باید عمل نمی شود و کیفیت آهنگسازی فیلم پایین است.

ناصر چشم آذر آهنگساز در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص معیارهایی که برای قبول آهنگسازی فیلم ها دارد گفت: فیلم باید از حداقل کیفیت برخوردار باشد، خوب بودن و کیفیت مناسب ازمعیارهای انتخاب های من است. ساخت و پرداخت مناسب هم بسیار مهم است.

وی با اشاره به این که برند بودن کارگردان صاحب اثر تاثیری در انتخاب های او ندارد نیز گفت: ممکن است کاری را قبول کنم که ساخته کارگردان کار اولی باشد، وقتی کارگردان کار اولی کار را درآورده باشد کافی است و لزومی ندارد بازیگر و کارگردان مطرحی آن کار را انجام داده باشند.

چشم آذر ادامه داد: فضای موسیقی فیلم در سینمای ایران امیدوار کننده ولی خالی از مشکل و تکرار نیست. متاسفانه در بسیاری موارد آنگونه که باید عمل نمی شود و کیفیت آهنگسازی فیلم پایین است. تکرار زیاد است و امیدوارم در آینده اوضاع بهتر شود.

آهنگساز فیلم «هامون» همچنین درباره جدیدترین فعالیت هایش گفت: در حال حاضر مشغول انجام کاری نیستم اما به تازگی کار آهنگسازی دو تله فیلم به نام های «سایبان» و «آنها» را تمام کرده ام و فعلا پیشنهاد تازه ای ندارم.

وی درخصوص حال و هوای این تله فیلم ها گفت:«آنها» در کلیت فضای اجتماعی دارد و دارای سه اپیزود بود، و سایبان هم در ارتباط با مهاجرت افغانستانی ها به ایران بود و فضای موسیقی افغانستانی بر آن حاکم بود. در این فیلم بازیگر افغانی چند ملودی معروف افغانی را خوانده و ما آن ها را به گونه ای ضبط کردیم که با سینک صدای بازیگر نقش اول کار جلو می رود.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر چشم آذر از آهنگسازان پیشکسوت در عرصه موسیقی فیلم است و فیلم هایی چون هامون، قصه های مجید، خواهران غریب، سوپر استار گشت ارشاد، آتش بس و... با آهنگسازی او ساخته شده اند. او تاکنون چهار بار برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در جشنواره های فیلم فجر شده است.

502502

کد خبر: 688271

وب گردی

وب گردی