تهران با کمبود ۶ هزار دستگاه اتوبوس روبرو است

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: ما به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم، از سوی دیگر ۳ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده هم داریم و در مجموع ۶ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، پیمان سنندجی در بازدید از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای سنگین تهران در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار دستگاه اتوبوس به مراکز ما مراجعه کرده اند که ۱۵۰۰ دستگاه به خاطر مشکل نتوانستند مجوز معاینه فنی دریافت کنند.

او با اشاره به مهمترین ایرادات در عدم دریافت معاینه فنی گفت: دلیل اصلی اشکال در سیستم ترمز بود (۱۸ درصد)، بعد ایراد در لاستیک ۱۵ درصد، چراغ ترمز ۱۳ درصد، چراغ جلو ۹ درصد و آلودگی ۴ درصد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اتوبوس های فرسوده گفت: ما در برخورد با اتوبوسهای فرسوده ۲ موضوع را تحت نظر قرار داده ایم. اول موضوعات مربوط به دودزایی و دوم بحث های فنی.

سنندجی اضافه کرد: در اتوبوس های CNGسوز ما با مشکل دودزایی روبرو نیستیم و مشکل اصلی فرسودگی است. اما در اتوبوس های دیزلی هر دو مشکل وجود دارد.

او با بیان این مطلب که همه اتوبوس ها باید هر ۶ ماه یک بار معاینه فنی شوند، گفت: در بحث معاینه فنی حتی یک دستگاه اتوبوس هم از دسترس خارج نمی شود.

سنندجی اضافه کرد: در کنار مراکز معاینه فنی، مرکز تعمیرگاهی هم داریم که اتوبوس ها بلافاصله به آنجا مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.

او با اشاره به سیاستهای تشویقی برای معاینه فنی به ویژه اتوبوس های بخش خصوصی گفت: برای معاینه فنی به ویژه بخش خصوصی، راننده ها ۸ هزار تومان از ۳۵ هزار تومان مصوب را پرداخت می کنند و بقیه را ما می پردازیم.

سنندجی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه عمر مفید اتوبوس در تهران ۱۲ سال است، گفت: استاندارد جهانی این عدد ۸ سال است که متاسفانه ۵۰ درصد اتوبوس های ما بالای ۸ سال عمر مفید دارند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به نیاز تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس گفت: ما برای رسیدن به این میزان اتوبوس به ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم، از سوی دیگر ۳ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده هم داریم که در مجموع باید گفت تهران به ۶ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

703

کد خبر: 688286

وب گردی

وب گردی