سهم 81 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جذب دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر افزود : سهم دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در استان هرمزگان 81 درصد است که نشان از اقبال غیر قابل انکار نسل جوان به ادامه تحصیل، در این واحد دانشگاهی دارد .

به گزارش ایسکانیوز، مهدی باقری ضمن اذعان به توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه افزود :تعداد رشته های ارشد و دکتری استان از 65 رشته در سال 92، به 89 رشته در سال 93 و به 180 رشته در سال 94 ارتقا پیدا کرده است، که این امر موجب شد تا81 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان در این دانشگاه تحصیل کنند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی تعداد مقالات علمی، پژوهشی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: در سال 92، 249 مقاله علمی، پژوهش و ISI داشتیم که این تعداد در سال 93 به 309 مقاله و در سال 94، به 415 مقاله رسیده است.

این مقام مسئول پیشرفت سامانه ساها در واحدهای و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان را ستودنی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان دارای 175 آزمایشگاه و کارگاه و ارائه دهنده 333 خدمت است که در سال های 94 و 95 توانسته از طریق اجرای طرح ساها، 54 میلیون و 450 هزار تومان درآمد کسب کند.

مهدی باقری با اشاره به اجرای طرح شفا در هرمزگان، تصریح کرد: این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در 7 هکتار مجوز گرفته و در حال آماده سازی و بهره برداری است، همچنین شهرک شفا با 5 هکتار زیربنا در واحد قشم در حال طراحی است و اجرای طرح گردشگری نیز در واحد هرمز با 5 هکتار زیربنا از معاونت عمرانی دانشگاه‌آزاد اسلامی مجوز کسب کرده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در پایان با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان، افزود:در حال حاضر 14 شرکت دانش بنیان در واحدهای استان مشغول فعالیت اند و 4 شرکت دانش بنیان دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز های لازم جهت استقرار در مراکز رشد استان هستند، کما اینکه بواسطه فعالیت های شرکت های فوق، تولیدات علمی بویژه در حوزه نانو رشد چشمگیر یافته است .

101

کد خبر: 688300

وب گردی

وب گردی