دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بین 99 دانشگاه برتر ایران بر اساس رنکینگ جهانی سایماگو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بر اساس رنکینگ گروه تحقیقات جهانی سایماگو(Scimago)، این دانشگاه در بین 99دانشگاه و موسسه آموزش عالی برتر کشور و نیز رتبه دوازدهم در بین 20 دانشگاه آزاد اسلامی برتر کشور ازد آزاد آقرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسین بدیعی با اعلام این خبر افزود: برای چندمین بار، در آخرین رده‌بندی گروه تحقیقاتی سایماگو برای سال 2016، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بین 99 دانشگاه و موسسه آموزش عالی برتر ایران در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم قرارگرفته و همچنین در این رده بندی در بین 20 واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور در رتبه دوازدهم و در بین واحدهای دانشگاهی استان سمنان نیز رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی افزود: سایماگو سیستمی است که دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی جهان را بر اساس عملکرد پژوهشی در قالب مقالاتی که در نشریات معتبر بین‌المللی چاپ می‌شود ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این ارزیابی مقالات علمی دانشمندان و پژوهشگران را بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اسکوپوس پردازش کرده است که هفت شاخص برون داد، همکاری بین‌المللی، انتشارات با کیفیت بالا (Q1) ، تخصص، تأثیر نرمال‌سازی شده، نرخ برتری و رهبری علمی مدنظر این موسسه تحقیقاتی است که هرکدام تعاریف خاص خود را دارد.

بدیعی در مورد ویژگی‌های مهم رتبه‌بندی جهانی مؤسسات توسط سایماگو نیز خاطرنشان کرد: اهمیت جهانی و فراگیر، داده‌های جامع و سفارشی‌سازی ازجمله این ویژگی‌ها است و خصوصیت بارز این رتبه‌بندی این است که برای دستیابی به نتایج موثق و شفاف، داده‌ها از یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های علمی معتبر جهان یعنی اسکوپوس استخراج‌شده و تلاش‌های زیادی روی پردازش داده‌ها و مؤسسات صورت می‌پذیرد تا کاملاً به واقعیت نزدیک باشد.

رئیس شورای دانشجویی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان کسب این موفقیت‌ها را به همکاران خود در این دانشگاه و دانشجویان تبریک گفت و بیان کرد: باید کاری کنیم تا در این‌گونه رتبه‌بندی‌ها جزو شاخص‌های اول باقی بمانیم و در جهت ارتقای آن نیز بکوشیم.

108

کد خبر: 688380

وب گردی

وب گردی