اولین جلسه کارگروه پژوهش و تحقیقات میدانی کمیته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر واحد اندیمشک

اولین جلسه کارگروه پژوهش و تحقیقات میدانی کمیته ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اندیمشک با حضور امام‌جمعه، دادستان، رئیس اداره تبلیغات، روسای دانشگاه‌های و ادارات این شهرستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس واحد اندیمشک ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، گفت: «در تفکر شیعه نهضت خونین حسینی و حادثه عاشورا، فریضه امر به معروف و نهی از منکر تداعی می‌کند و نام‌گذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نشان از حساسیت و اثربخش بودن این فریضه در جامعه دارد.

دکتر امین رضا جمشیدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک باتوجه به داشتن رشته‌های ارشد روان‌شناسی بالینی و علوم سیاسی و ان‌شاالله در آینده نزدیک ارشد حقوق سعی براین دارد که پروژه‌های پایانی و تحقیقات فرهنگی و پژوهشی خود را با ایده‌های خروجی از این کارگروه به‌کار گیرد.

دادستان شهرستان اندیمشک گفت: قرار نیست در یک جلسه تمامی مشکلات حل شود و این یک نقطه شروع است و طبق قانون مسئولیت‌ها اعضاء کارگروه مشخص‌شده که انتظار داریم در این راستا عزیزان اهتمام ویژه داشته باشند.

صادق جعفری چگنی افزود: بایست مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی را آسیب‌شناسی و طبق اصول و قواعد علمی و با اولویت‌بندی مناسب و حفظ حقوق خانواده راهکارهای علمی ارائه شود.

امام‌جمعه شهرستان اندیمشک علت بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اول باید خودشناسی و جهان‌بینی صورت پذیرد و بعد عمل کرد اما متأسفانه بعضاٌ مشاهده می‌شود افراد نفس خود را آماده نکرده‌اند و به دنبال عمل کردند می‌روند.

حجت السلام و المسلمین نعمت اله خدامی افزود: سیاست این ستاد تذکر لسانی و آموزش به مشاورین است که معروف و منکر بشناسند و همچنین مشخص کردن نقاط قوت و تقویت آن است.

وی رعایت مبانی اسلامی در تحقیقات را مهم و با اهمیت خواند و گفت: پیشنهاد می‌شود سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی و برگزاری کارگاه با موضوع اخلاق حرفه‌ای جهت مدیران شهرستان در واحد اندیمشک، کارگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر اداره تبلیغات شهرستان اندیمشک و کارگاه آموزشی زیبای ارزش‌ها به مدیران و مربیان مهدهای کودک توسط پیام نور برگزار شود.

101

کد خبر: 688421

وب گردی

وب گردی