با تشکیل مجمع در وزارت بهداشت؛موسسه‌های خیریه سرطان هماهنگ شدند

موسسه‌های خیریه حوزه سرطان برای انجام اقدامات هماهنگ و کاهش مشکلات، مجمعی در وزارت بهداشت تشکیل دادند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد نصیری، مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه وزارت بهداشت، درباره این برنامه گفت: در کشور موسسات شاخص خیریه‌ای در حوزه سرطان فعالیت می‌کنند و برنامه‌های بسیار خوبی را در این حوزه از پیشگیری تا درمان و توانمندسازی و پژوهش انجام می‌دهند. اما بیشتر فعالیت‌های آنها بدون همراهی سایر موسسات انجام می‌شد. همچنین مشکلات مختلفی در زمینه ارتباط برقرار کردن با خانواده‌ها و بیمارستان‌ها و ...داشتند. به همین دلیل وزارت بهداشت جلسه‌ای در خصوص هماهنگ شدن فعالیت‌های آنها تشکیل داد.

او با بیان اینکه لازم بود برای این موضوع پروتکلی برای بخش دولتی تدوین شود، افزود: در مسیر فعالیت موسسات خیریه سرطان، کم و کاستی‌هایی وجود داشت که نشان دهنده ضرورت هماهنگی‌ میان آنها بود. در جلسه‌ای که هفته گذشته در وزارت بهداشت با حضور این موسسات برگزار شد، آنها ضمن اعلام آمادگی برای ادامه این برنامه، ظرفیت‌های خود را اعلام کردند.

نصیری همچنین تاکید کرد: پنج کمیسیون در زمینه‌های مختلف از سوی خود موسسات تشکیل شد. همچنین با توجه به ادامه این جلسات، قرار است معاونان درمان و غذا و دارو و بهداشت وزارتخانه نیز حضور پیدا کنند.

105/106

کد خبر: 688547

وب گردی

وب گردی