مهاجران: قیمت میوه های وارداتی  30 درصد کاهش داشته است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به رکود بازار میوه در خصوص کاهش 30 درصدی قیمت میوه های وارداتی نسبت به سال گذشته ابراز امیدواری کرد.

حسین مهاجران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص وضعیت بازار میوه گفت:بازار میوه در حال حاضر راکد است و به جز در برخی از اقلام میوه مانند انگور تاکستان و برخی از میوه های شهرهای اراک بین دو هزار تا دو هزار و 500 تومان تغییر قمیت داشتیم..

وی در مورد قیمت میوه های نوبرانه اظهار کرد:قیمت هر کیلو انار 3 هزار و 500 تومان که نسبت به چند روز گذشته 500 تومان کاهش یافته، انارهای متوسط از 1000 تا 2هزار 500 تومان، نارنگی از 2 هزار و 500 تومان تا سه هزار و 500 تومان، گریپ فروت جنوب 2هزارتومان تا 2هزار و 500 تومان، پرتقال کوهستان جنوب چهار هزار تا چهار هزار و 500 تومان ، لیموشیرین 2هزار تا سه هزار و 500 تومان، خرمالو هزار تا سه هزار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به کم شدن میوه های قاچاق کم بودن متقاضی برای اینگونه میوه ها گفت:در حال حاضر پرتقال مصری و آفریقایی از کیلویی 9 هزار تا 12هزار تومان، لیمو ترش برزیلی ، آفریقایی و ترکیه ای از 12 هزار تا 13هزار تومان، آواکادوی ترکیه 10 هزار تومان موجود می باشد و زغال اخته ارمنستان در حال تمام شدن است..

وی در خصوص اقدام در جهت جلوگیری از ورود میوه های قاچاق افزود: در صورت رویت شدن میوه های قاچاق درغرفه های میدان میوه و تره بار به مراجع مربوط به کالاهای قاچاق تحویل داده می شوند.مهاجران در مورد میوه های وارداتی ابراز امیدواری کرد و گفت: در روسیه بازار کیوی را با توجه به زمان نامناسب برداشت محصول و مرغوب نبودن آن از دست داده ایم و دولت با صدور بخشنامه به سردخانه ها و مرزها تا اواسط آبان ماه از ورود این محصول جلوگیری کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یادآور شد: قیمت میوها ی وارداتی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

404/602

کد خبر: 688578

وب گردی

وب گردی