دوره های آزاد آموزش زبان فارسی در بلغارستان آغاز شد

دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی آموزش زبان فارسی با حضور محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان و جمعی از فارسی‌آموزان و استادان زبان فارسی در محل کلاس های آموزشی این نمایندگی در شهر صوفیه، برگزار شد.

کیانی، طی سخنانی با اشاره به روابط فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و بلغارستان و اهمیت زبان فارسی در ارتقای تقویت روابط فرهنگی با وجود اشتراک نژادی و قومی میان دو کشور، خاطر نشان کرد: زبان فارسی در مغرب زمین، جایگاه ویژه ای دارد. از اروپا تا آمریکا، نام‌های خیام، فردوسی، حافظ، سعدی، ابوعلی سینا و دیگر بزرگان علم و ادب، پر آوازه و تحسین برانگیز بوده است و تمامی مردم فرهنگ دوست دنیا، ایران را با عرفان، شعر و ادبیات منحصر بفردش می‌شناسند.

رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در بلغارستان، با بیان اینکه نام ایران و شعر فارسی برای بلغارها عظمت ویژه ای دارد، گفت: بلغارها با زبان فارسی بیگانه نیستند؛ چرا که کلمات بسیاری در زبان بلغاری، ریشه فارسی دارد و بسیاری از کلمات نیز مشترک هستند و در حال حاضر زبان آموزان بسیاری در دانشگاه صوفیه و دانشگاه پلودیف به تحصیل در رشته های زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی، مشغول هستند.

این دوره چهارماهه آموزش زبان فارسی در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه، با حضور 25 فارسی آموز و در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته در محل رایزنی فرهنگی ایران در پایتخت بلغارستان و به صورت آزاد برگزار می‌شود که استادان مجرب بلغاری و ایرانی به تدریس زبان فارسی در این دوره می پردازند.

بر اساس این خبر، دانشگاه پلودیف بلغارستان نیز به زودی دوره آزاد آموزش زبان فارسی را با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در محل این دانشگاه آغاز می‌کند.

502502

کد خبر: 688586

وب گردی

وب گردی