سلطانی فر: ثبت جهانی راهپیمایی اربعین حسینی به طور جدی در دستور کار قرار دارد

«مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری در جلسه ای که به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته توسط ادارات کل استانهای ایلام و خوزستان درخصوص برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد، گفت: پس از ثبت ملی مراسم اربعین حسینی، ثبت جهانی این مراسم معنوی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه تصریح کرد: ثبت جهانی مراسم معنوی راهپیمایی اربعین حسینی کار بزرگی است که باید پیگیری و به سرانجام برسد.
سلطانی فر افزود: علاوه بر ادارات کل میراث فرهنگی دو استان ایلام و خوزستان، سایر استانها نیز باید در برگزاری این مراسم معنوی و مذهبی مشارکت و حضور جدی داشته باشند.
او گفت: نیروهای خدوم یگان حفاظت، بسیج سازمان، بخش تشکل ها و سایر بخش های سازمان در استانها و ستاد باید در این حرکت عظیم وظایف و مسئولیت های خود را به درستی ایفا کنند.
سلطانی فر همچنین در این نشست با تخصیص اعتبار ویژه به دو استان ایلام و خوزستان به منظور ارائه خدمات بهتر به شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی، تاکید کرد: هماهنگی و تعامل بین دستگاه هایی که در این مراسم عظیم نقش دارند بسیار مهم و حائز اهمیت است.
همچنین در این جلسه «عبدالمالک شنبه زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام و «خسرو نشان» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، اقدامات و برنامه های خود را برای مشارکت در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی ارائه دادند.

704

کد خبر: 688599

وب گردی

وب گردی