معظمی :ایران باید از فرصت  بازارهای امریکای لاتین استفاده کند / نباید  تعهدات بلند پروازانه داشته باشیم

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران گفت :مهمترین هدف سفر مادورو مسئله نفت است و ایران در اکثر کشورهای امریکای لاتین دارای فرصت است که عقل و  منطق حکم می کند ار آن فرصتها  استفاده کنیم .

منصور معظمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، سفر "نیکلاس مادورو "رییس جمهور ونزوئلا به ایران را در راستای بحث قیمت نفت دانست و گفت: وضعیت اقتصادی ونزوئلا جزو حادترین اقتصادهای جهان است و مسائل و مشکلات زیادی را برای دولت و مردم ایجاد کرده است و این طبیعی است که مسئولان ونزوئلا برای برون رفت از شرایط فعلی به دنبال افزایش قیمت نفت و افزایش صادرات باشند و بتوانند درآمدی را کسب کنند که نیازهایشان را مرتفع سازد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: به دلیل مسائل اقتصادی نیکلاس مادورو سفرهای دوره ای نفتی دارد که مهمترین هدف او است.

او با اشاره بهبحث روابط دوجانبه ایران و ونزوئلا افزود: جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی را با ونزوئلا به ویژهه از زمان هوگو چاوز داشته است که در دیدار روزگذشته رئیس جمهور ونزوئلا با مقام معظم رهبری، ایشان بر توسعه روابط و همچنین اجرایی کردن تعهداتی بین دوکشور از سوی دولت تاکید داشتند.

معظمی با بیان اینکه بازار ونزوئلا برای ما بازار خیلی خوبی است، گفت: به شرطی که تجار و صنعت گران ما بتوانند دربازار ونزوئلا به تعهداتشان عمل کنند، فضا برای ما باز است اما نباید تعهدی خارج از توان بدهیم و یا تعهدات بلند پروازانه داشته باشیم .

این کارشناس مسائل امریکای لاتین بیان کرد: این سفر رئیس جمهور ونزوئلا می تواند با توجه به تاکیدات رهبری به توسعه روابط دو جانبه منجر شود؛البته روابط ما با کشورهای امریکای لاتین در مجموع روابط خوبی است اما باید توجه کرد که ایران در اکثر کشورهای امریکای لاتین دارای فرصت است که عقل و منطق حکم می کند ار آن فرصتها استفاده کنیم .

معظمی درباره تاثیر روابط ایران و ونزوئلا بر مناسبات منطقه ای گفت: به صورت کلی هرچه روابط ما با هر کدام از کشورهای تاثیر گذار امریکای لاتین نزدیکتر شود به طور طبیعی آثار مثبتی بر روی دیگر کشورها خواهد داشت، و در آرژانتین ، برزیل، شیلی اگر چه هر کدام مشکلات خاص خود را دارند اما میزان تاثیر پذیری بیشتر است ،اما تعمیق روابط در هرکدام از کشور های اثر گذار در امریکای لاتین می تواند بر مناسبات ما اثر گذار باشد .

203/201

کد خبر: 688610

وب گردی

وب گردی