تشکیل «کانون دانشجویی همیاران سلامت روان» در اکثر دانشگاه ها

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم از تشکیل «کانون دانشجویی همیاران سلامت روان» در اکثر دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حمید یعقوبی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل «کانون دانشجویی همیاران سلامت روان» در دانشگاه ها گفت: این کانون در بسیاری از دانشگاه ها راه اندازی شد و هشت جشنواره منطقه ای برای آنها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار جشنواره از هشت جشنواره مذکور برگزار شده و ۲ جشنواره در ماه جاری در مشهد و تبریز برگزار می شود و یک همایش کشوری نیز ویژه همیاران سلامت روان دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجویان فعال در این کانون رابط مرکز مشاوره، دانشگاه و دانشجویان بوده و آموزش هایی خواهند دید تا برخی از مسایل ساده دانشجویان را در محیط خوابگاه و دانشگاه حل و فصل کنند.

وی یادآورشد: اگر همکلاسی و هم دانشگاهی این دانشجویان در سطح دانشگاه نیاز به خدمات مشاوره داشته باشند توسط این دانشجویان به مرکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: شرکت و عضویت در این کانون ها برای دانشجویان به صورت داوطلبانه است و دانشجویانی که در این کانون ها فعالیت می کنند، به عنوان بازوی اجرایی مرکزهای مشاوره در زمینه پیشگیری از آسیب ها فعالیت می‌کنند.

منبع : مهر

102/108

کد خبر: 688691

وب گردی

وب گردی