سهولتِ دسترسی به قرص برنج نگران کننده است

یک رفتارشناس گفت که استفاده از قرص برنج برای خودکشی از نوع خودکشی ملایم و البته دسترس بودن آن نگران کننده است و برای توزیع و فروش آن باید قوانین سختگیرانه ای اعمال شود.

دکتر مجید ابهری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با خودکشی و همچنین فراگیر شدن این عمل با استفاده از قرص برنج ابتدا به تعریف خودکشی اشاره کرد و گفت: خودکشی، یک مرگ اختیاری است و این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد از نظر روحی تکیه گاه و اعتماد به نفسی نداشته باشد. همچنین در برخی موارد افراد به دلیل مسائل عاطفی و عشقی مرتکب خودکشی می شوند، هرچند که مسائل اقتصادی و فشارهای روانی هم در خودکشی تاثیر گذار هستند.

دکتر مجید ابهری همچنین معتقد است که میزان افسردگی و پریشانی روحی در نوع خودکشی تاثیرگذار است. او در این باره گفت: هرچه وسیله خود کشی خشن تر باشد، نشان دهنده عمق افسردگی فرد و پریشان حالی اوست. بر این اساس خود سوزی، حلق آویز کردن، پرتاب از ارتفاع و مواردی از این دست جزو خودکشی های خشن به حساب می آیند. در کنار این موارد خودکشی به وسیله مصرف دارو، مواد سمی، قرص برنج و مواردی دیگر از نوع ملایم تر خودکشی هستند.

این رفتارشناس همچنین گفت: 90درصد افرادی که مرتکب خودکشی می شوند بعد از این عمل احساس پشیمانی می کنند و البته کسانی که از نوع دوم خودکشی که اشاره شد استفاده می کنند گاه زنده می مانند.

او با اشاره به آمار منتشر شده در مورد خودکشی افراد با قرص برنج که 294 فرد اعلام شده است، تاکید کرد: فراوانی و دسترسی آسان به قرص برنج و همچنین قیمت ارزان باعث می شود که افراد برای خودکشی از این ماده استفاده کنند.

او برای کاهش خودکشی و همچنین کاهش استفاده از این قرص به منظور خودکشی پیشنهاد داد که اطلاع رسانی و آموزش و همچنین اعمال برخی قوانین در فروش قرص برنج می تواند تاثیرگذار باشد.

105/110

کد خبر: 688752

وب گردی

وب گردی