سرکرده باند سرقت از خانه ثروتمندان  محاکمه شد

سرکرده یک باند سرقت که خانه ثروتمندان را شناسایی کرده و اموال قیمتی آنها را به سرقت می‌برد، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق اعضای این باند یک سال قبل شناسایی و بازداشت شدند آنها براساس اعترافاتی که کرده‌اند، به مناطق شمال شهر تهران رفته و با شناسایی خانه‌هایی که صاحب آنها نبودند اموالشان را به سرقت می‌بردند. براساس اعتراف متهمان آنها بیش از 6 میلیارد تومان از این خانه‌ها سرقت کرده‌اند.

چهار عضو این باند در دادگاه کیفری شماره دو بعثت محاکمه شدند، اما سرکرده این باند از آنجایی که از سوی دادستان تهران برای او درخواست اجرای حد شده ‌بود، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران برده ‌شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست علیه متهم را خواند. سپس چند نفر از شکات که در جلسه دادگاه حضور داشتند اظهارات خود را مطرح کردند. یکی از آنها که زنی میان‌سال بود گفت: من در خانه خوابیده‌ بودم، وقتی بیدار شدم، دیدم هرچه در خانه داشتم برده‌اند. تعدادی فرش قیمتی و چند وسیله دیگر را از خانه برده ‌بودند. من فکر می‌کنم این افراد ما را بیهوش می‌کردند، والا امکان ندارد من تا این حد خوابم عمیق ‌ باشد.

سپس مرد دیگری که پزشک بود، در جایگاه حاضر شد و گفت: من پنج صبح از خانه بیرون آمدم و ساعاتی بعد همسرم تماس گرفت و گفت وسایل خانه به سرقت رفته‌ است، زمانی که من در خانه بودم، وسایل خانه سرجایش بود. سارقان بعد از ساعت پنج صبح وارد خانه شدند.

سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: من و دوستانم همگی ماشین خریدوفروش می‌کردیم و سابقه‌ای هم نداریم. برای اینکه پول‌دار شویم تصمیم‌ گرفتیم این کار را بکنیم. ما خانه‌هایی که در شمال شهر تهران بود، شناسایی می‌کردیم. وقتی موقعیت مناسب بود، وارد خانه می‌شدیم. بیشتر از طریق بالکن وارد خانه‌ها می‌شدیم و با توجه به اینکه خانه‌ها بزرگ بودند؛ اعضای خانه صدایی نمی‌شنیدند و بیدار نمی‌شدند.

متهم گفت: بعد از ورود به خانه اشیایی که دم دست و قیمتی بود را برمی‌داشتیم و بعد از خانه خارج می‌شدیم، این اشیا را به قیمتی ارزان‌تر می‌فروختیم. البته من اولین‌بار است که دست به این‌کار زده‌ام و دیگر قول می‌دهم این کار را نکنم. من هم مثل بقیه سابقه‌ای ندارم و درخواست دارم از مجازات حد من گذشت شود. گفته‌های این مرد درحالی است که شاکیان درخواست اشد مجازات برای او را کرده‌اند. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

105105

کد خبر: 688766

وب گردی

وب گردی