سرآغاز حرکت دنیای غرب به سمت پیشرفت و توسعه زمانی بود که غربیان با دانش مسلمانان آشنا شدند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام با حضور در مراسم نماز جمعه اهل سنت این شهرستان به بیان نکاتی در اهمیت علم اندوزی و دانش ورزی در جهان امروز پرداخت و سپس سیاستها و برنامه های کلی دانشگاه آزاد اسلامی این واحد را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، داودی در بخش نخست سخنان خود به اهمیت علم و دانش در اسلام اشاره کرد و با ذکر آیات و روایاتی از قرآن و پیامبر اسلام(ص) به تبیین دیدگاه مسلمانان نسبت به ضرورت علم آموزی در دنیای امروز پرداخت.

از دید وی کمتر دینی به اندازه اسلام به مساله تعقل و تفکر و نیز تشویق پیروان خود به دانش آموزی اهتمام ورزیده است. دکتر داودی در ادامه به نقش علم و تکنولوژی در دنیای امروز پرداخت و با بیان اینکه سرآغاز حرکت دنیای غرب به سمت پیشرفت و توسعه زمانی بود که غربیان با دانش مسلمانها آشنا شدند، به تشریح رمز پیشرفت جوامع توسعه یافته امروزی پرداخته و بر نقش کلیدی علم و تکنولوژی تاکید ویژه ای داشت. در ادامه این سخنان تاکید شد که اگر قدرتهای بزرگ در دنیای امروز می توانند حرف خود را به جوامع عقب افتاده بقبولانند و یا در مقابل آنها به زور متوسل شوند این امر ناشی از توانایی علمی و تکنیکی آنهاست. از این رو کشورهای در حال توسعه و عقب مانده برای خروج از بن بست موجود راهی جز تقویت علمی خود ندارند. وی در ادامه سخنان خود به زمینه های شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان سیر تاریخی شکل گیری این نهاد بزرگ علمی، تاسیس این دانشگاه را در اوایل دهه1360 نشانه هوشمندی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نیز برخی از مسوولان دلسوز نظام دانست و اظهار نمود که این دانشگاه در طول 37 سال اخیر، سهم بزرگی در تربیت نسل جوان این کشور و تامین نیروی متخصص جامعه داشته است. وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به پیشینه تاسیس واحد تربت جام پرداخت و ضمن بیان گزارش مختصری از فعالیت های این واحد دانشگاهی، به تشریح قابلیتها و توانمندی های موجود به ویژه در عرصه صنعت و کشاورزی پرداخت و اعلام نمود که این واحد دانشگاهی با تمام ظرفیت خود آماده تعامل با بخشهای مختلف شهرستان می باشد.

دکتر داودی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر بخشهای صنعتی، کشاورزی و اداری شهرستان با دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند گامهای موثری در جهت محرومیت زدایی از مردمان شریف منطقه بردارند.

وی با تشریح برنامه های آتی این واحد دانشگاهی، تاسیس شرکت های دانش بنیان را جزو اولویت های نخست پژوهشی اعلام نمود. در پایان وی با تشکر از برگزار کنندگان مراسم نماز جمعه که این فرصت را در اختیار دانشگاه قرار داده اند، اعلام نمود که درهای دانشگاه به روی جوانان و متقاضیان تحصیلات عالیه باز است و امیدوارست بتواند با کمک همکاران خود سهم به سزایی در رشد و شکوفایی این شهرستان داشته باشد.

101

کد خبر: 688777

وب گردی

وب گردی